pátek 10. března 2017

DM - kapitola 1


Kapitola 1 – Pohroma začíná pochodem smrti

~ Malá poznámka na začátek. Death March v žargonu některých profesí znamená projekt, který je předem určen k selhání nebo který vyžaduje dlouhodobé období přesčasů k jeho dokončení. Kdyby někoho napadl nějaký lepší český výraz než doslovný překlad "pochod smrti", dejte mi vědět. ~

Hvězdy se toulají.

Je jich velké množství.

Někdy se dá zahlédnout padající hvězda.

Když lidé vidí takový prchavý okamžik, v duchu odříkají svoje přání.

Ale copak ty padající meteority nebesa nerozdělují?

Ta masa padá na zem s bouřlivým rachotem a zdrcující rychlostí.

Možná jsou lidé, co to rádi sledují v televizi nebo na stránce s videi... ale nikdo by nechtěl vidět tenhle liják z blízka.

Ano, zrovna teď přímo mě před očima padají stovky meteoritů.

Ne.

Neměl bych to říkat tím stylem, jako že se mě to netýká. Tuhle pohromu jsem nepochybně způsobil já.

Kvůli mé bezohledné volbě před 10 minutami teď na zem padají meteority.

Zasahují desítky kilometrů, ubíjejí tam [nepřátele].

Na okraji mého zorného pole mizí na radaru rudé tečky spolu s jejich životy.

A pak, chvíli poté, co většina meteoritů zmizela v zemi, dolehne sem mírně zpozděný hluk a menší zemětřesení.

Před vlnou prachu, co se plíží po zemi...

Najednou mě zasáhne prudká bolest. Hlava mě bolí, jako by se měla rozskočit. Jako by to byl nějaký boží trest.

Jako kdyby mi někdo roztrhal tělo a rozprášil jej.

Hned jak se moje vědomí oddělilo od té bolesti, moje tělo odvane vlna prachu.




Vraťme se časem trochu zpět.

Pracuju o svátcích, abych splnil jistý velmi opožděný konečný termín jednoho projektu. Hra pro takzvané smartphony a internetové prohlížeče od větší společnosti, co vyslala externího smluvního programátora, aby ji dokončil.

Dokonce ani černá společnost normálně nezadává jednomu člověku dva projekty. Ale jeden začínající programátor zmizel na pokraji vydání a nechal tam spoustu programových chyb a specifických změn! Ohavné!

Jelikož pracuju na místě, kde se to hodně střídá, jediný programátor tady je ten junior a já. Jelikož nebylo jak tu situaci předvídat, byl jsem nucen nejenom pracovat na svém vlastním projektu, ale také mi na stůl přistál ten odsouzený projekt mého juniora.

„Dobrá, dokončil jsem všechny třídy, I/O a zápisy komentářů. Zbývá auto dokument ze zdrojového kódu, diagram souvislostí a vymýcení těch programových chyb.”

Trochu jsem zahýbal krkem, abych se uvolnil.

Jak jsem se rozhlédl kolem, kancelář je o svátcích naprosto plná jako vždycky.

Můj soused, externista zodpovědný za doladění chyb, při práci bručí, ale nikdo mu nevěnuje pozornost. Na to není čas. Okolní projektanti a plánovači pracují tiše s vpadlýma očima, co vypadají jako oči mrtvé ryby.

Když jsem se vrátil s kávou v ruce, na monitoru už byl vypsaný veškerý výstupní materiál potřebný pro ladění.

Ale i tak, bez žádných komentářů, s kterými bych mohl pracovat, se do toho nedokážu vcítit.

Nedá se nic dělat, že si junior, kterého hnedka hodili do práce v praxi, stěžuje, jako kdyby umíral. Z těch 4 programátorů, co tu byli, když ten junior před půl rokem nastoupil, jsem tu zůstal jenom já. Nejsem si ani jistý, kolik programátorů je v celé firmě.

„Sa... Suzuki, klient prohlašuje, že obtížnost WW je pro začátečníka příliš velká, co budeme dělat?”

Skoro jsi mi řekl Satou, zatraceně s tebou. Už jsme spolu v týmu půl roku, přestaň to plést!

Vedoucí a plánovač s nadváhou otočil hlavu tímhle směrem se svým obvyklým ustaraným výrazem.

Navíc i když vyvstala taková otravná věc, tak nějak vypadá šťastně. Proč je mezi vývojáři tolik masochistů?

WW je zkratka pro smartphonovou a prohlížečovou hru [War World]. Je to ortodoxní strategická hra s nepatrným sociálním aspektem.

„Copak neřekli, že hlavní cílová skupina ji nebude hrát, pokud obtížnost ještě víc snížíme?”

Ano, o momentální obtížnosti se rozhodlo po mnoha schůzkách s klienty. Ty zdlouhavosti byly vážně na nic, co? To je bída.

„Co kdybychom pro začátečníky použili ten zrušený bonus, ukázat veškeré nepřátele na mapě a třikrát bombu na vyhlazení celé mapy? A zkušenému hráči, co to nepoužije, dát vzácný titul nebo něco jako odměnu za splnění podmínek?”

„Jelikož nemáme čas, uděláme to takhle~. Implementaci nechávám na tobě, Suzuki,” řekl pan Nadváha stejně lehkomyslně jako vždycky.

„Počkej chvilku. Já pořád ještě dolaďuju tu smartphonovou MMORPG, prozatím dej klientovi OK. Pokud to odmítnou kvůli chabé implementaci, nebudeme mít čas to spravit.”

„OK. Hned jim to zavolám~”

Obrovská silueta pana Nadváhy zmizela do kuřárny s mobilem v ruce.

Já dál v tichosti pokračuju, zatímco jsem si pro sebe mumlal.

Nápis GO nad kanceláří pana Nadváhy se rozsvítil, šel si koupit nějakou bufetovou svačinku, takhle pozdě v noci.

Když jsem opravil četné zběžné chyby, co tam nechal můj junior, zbytek jsem nechal na dolaďovacím týmu.

Teď mě tak napadá, jakže se ta hra jmenuje? Obvykle to ani nezmíním, protože jí vždycky říkám MMO nebo Roleplay. No jo, je to [Freedom Fantasy World].

Protože bylo snadné splést si to s předešlým názvem WW, [Fantasy War World], nikdo se o ní nezmiňoval řádným názvem. Když tak o tom přemýšlím, v dokumentaci se označuje jako FFW. Jelikož jsme z WW odstranili to [Fantasy], teď už to není dvojznačné.

Zatímco probíhaly modifikace pro WW, posílal jsem dolaďovacímu týmu programovou chybu, co jsem objevil ve FFW... Dneska zase ponocuju, co?

Kontrola probíhá až do rána. Nějakým zázrakem se podařilo doručit klientský program té MMORPG.

Samozřejmě tam pravděpodobně zůstalo pár chyb, ale jelikož pro programy distribuované po internetu existuje ta suprová zbraň jménem [update patch], není se čím trápit. Mám pocit, že slyším, jak mě uživatelé vypískávají, ale jsem ospalý. Zatímco dolaďovací tým pracuje, já jsem intramailem poslal panu Nadváze modifikovaný exe soubor WW, pak jsem se uchýlil do bezpečného přístavu pod svým stolem, abych se poprvé po 30 hodinách vyspal.

Ach, ta blaženost. Zábava společenského otroka. Pro teď je spánek spravedlností!




Víte, co to je lucidní sen?

To víte, že jste ve snu.

Zrovna teď jsem v pustině.

S tím přestanu, protože mi to přijde jako hláška od Pola. Jo, pustina. Hádám, že by nevadilo, kdybych to přirovnal k americkému Grand Canyonu.

Jak to, že vím, že to je sen?

Zaprvé, protože si pamatuju, že spím pod stolem. A za další proto, že ve svém zorném poli vpravo dole vidím [ikonu] 4 a vpravo nahoře [menu].

Vypadá to jako u WW, na které jsem předtím pracoval.

Ale! Tohle je poprvé, co sním o něčem, na čem jsem pracoval během dolaďování tohoto Pochodu smrti. Ačkoli si nejsem jistý, proč je to pustina a ne moje kancelář...

Bylo to kvůli tomu, že bylo v kanceláři sucho, mám pocit, že to je tak.

Když jsem na menu poklepal prstem, tak nějak se otevřelo. V mém zorném poli se objevilo průhledné okno, co se používá pro věci z blízké budoucnosti... Mám chabou představivost, pokud to tak sám řeknu, nikdy ze mě nebude projektant nebo plánovač.

Menu je rozdělené na [INFO], [MAPA], [Správa jednotek], [Inventář], [Směna] a [Protokol]. A také [Status] a [Techniky], co ve WW neexistují.

Nesmíchalo se to během toho včerejšího dolaďování FFW?

No, ale ve snu vážně nemůžete čekat důslednost.

Když jsem se podíval na Status, level je 1, HP, MP, Síla a všechny ostatní atributy jsou 10. Tohle je základní status bez rozdělených bonusových bodů. Když tak o tom přemýšlím, včera jsem jako poslední kontroloval tvorbu avatára.

Hmm? Jsou tu také parametry jako Typ profese a Odměna & Trest, co ve FFW neexistují? Odkud se vzalo tohle?

Věk, 15 let... Zase jsem chtěl mít mentalitu studenta?

[Profese: Vedení], ale nemám ani jednoho podřízeného!

Ale i tak, [Přidružení: žádné], to je známka toho, že chci změnit práci...

Vážně jsou v tom skryté významy... Ach, chci dovolenou.

Ta zvláštní schopnost [Tvorba jednotek] nebo [Uspořádání jednotek] se sem pravděpodobně přimíchalo z WW, ale je třeba, aby tam v menu bylo napsáno to zvláštní?

Navíc co to je s touhle poslední schopností [Nesmrtelnost]? To je ale divný sen.

Na sobě mám polokošili, keprové kalhoty a tenisky. Hej, to je to, co mám zrovna na sobě. V inventáři je moje peněženka, mobil a žlutá krabička s impresivním nutričně vyváženým jídlem, 1 krabička. Když tak o tom přemýšlím, nechal jsem si ji na stole, že si ji sním, ale nakonec jsem prohrál s ospalostí.

[Magie] a [Techniky] jsou prázdné.

Mám 10 technických bodů, ale smutné je, že nemám žádné techniky, kam bych je přidělil.

Otevřel jsem [Nastavení] a přidal jsem mapu a radar k základním ukazatelům. Na mapě se zobrazuje široká oblast a moje vlastní pozice. Radar je skoro stejný jako mapa, ale vyhledává v oblasti nepřátele a přidává na mapu barevné kódování pro nepřátele a neutrální jednotky.

Já se na radaru ukazuju jako malá bílá tečka. Okolních 100 metrů se ukazuje v šedé, což značí neprozkoumanou oblast.

„Hm, nevidím žádné nepřátele. Mám volno. Kdyby jen tohle byla pastvina, tak bych si tady hověl v neaktivitě.”

Ale nemám zájem ležet na drsné zemi.

Bezděčně jsem zíral na tu ikonu „4” ve spodním pravém rohu. [Průzkum celé mapy] je 1, [Meteorický roj] je 3. Tohle je opatření pro začátečníky, na kterém jsem se domluvil s panem Nadváhou.

[Průzkum celé mapy] je přesně to, co název napovídá, prohledat celou oblast v záběru. Tímhle je také možné prohlédnout si podrobné informace včetně slabých míst všech jednotek.

Já si myslel, že záběr informací je příliš velký bez praktického využití, ale pan Nadváha tlačil na to, aby se to do balíčku zahrnulo.

Zkusil jsem na to poklepat jako na smartphonu.

Radar vyhledal všechny nepřátele a objevilo se nespočet rudých teček. Snížil jsem na radaru zvětšení, abych si zobrazil širší oblast.

Rudé tečky zaplnily půlku mapy... Není tu těch nepřátel až příliš?

Vybral jsem si dělat jim společnost vlastní armádou za pomoci [Jednotky].

Začínám být natěšený, že budu mít malou armádu, co porazí velkou!




...Měl jsem období, kdy jsem si myslel něco takového.

[Tvorba jednotek]... Možnost vytvářet jednotky, žádná.

[Uspořádání jednotek]... Nemůžu uspořádat neexistující jednotky.

„Útok s avatárem v levelu 1, lololol.”

Vážně sen. Dokonce i absurdní věci jsou přehnané.

Podíval jsem se na ikonu [Meteorického roje] vpravo dole.

Tohle je [Meteorický roj], nebeské vyhlazení.

[Meteorický roj] má nastavené parametry nejvyššího napětí; může zničit všechno kromě kampaně na posledního skrytého bosse, jediným úderem.

Pro začátečníky je tam zpráva tohoto znění: „Vybuldozerovat mapu, kterou nedokážete projít”.

Zmáčknout?

>Ano.

ANO.

Heil Braiking!

Poslední se zdá být trochu jiný.

Možná pořád ještě přetrvává účinek ponocování, poklepal jsem na ikonu s touhle myšlenkou.

...To ticho bolí.

Čekal jsem něco úžasného, ale nic se neděje, co?

Chviličku jsem byl smutný a pak jsem si lehl na zem. Z té drsné země mě bolí záda.

Pak jsem se otočil tváří k obloze, něco se blíží...

Cením si vaší trpělivosti.

Konečně jsme zpět u úvodní scény.

Skutečné jméno, Suzuki Ichiro. Jméno avatára, Satou. Satouův život v jiném světě začíná takhle.
------------------------------------------

<Hlavní stránka>...<Následující>

2 komentáře:

  1. Tak tuhle novelu jsem si hned oblíbila:D

    OdpovědětVymazat
  2. Jej konečně sem měla zase víc času se u tebe na něco vrhnout a narazím na takovej poklad... anime sem zkoumal na jeden zatah😁, jj tady se chvilku zdrzim. Dekuju za preklad

    OdpovědětVymazat