úterý 18. června 2019

OSO - kapitola 1 (3)


Těžko říct, jestli to šlo dobře, ale bylo to lepší než ta počáteční bída. Takže teď zkusme procvičit [Mísení] a [Syntézu].

Nejdřív jsem vyndal základní sadu na [Mísení] a urovnal ji vedle sebe.

Objevil se hmoždíř velikosti misky. Malá nádoba používaná na zahřívání na trojnožce a záhadný tepelný zdroj na zahřívání. Také truhla se skleněnými nádobami a papír na balení léků.

Když jsem vyndal jednu skleněnou nádobu, na jejím místě se objevila nová. Vyndaná nádoba přestala existovat, pokud jsem do ní nic nenalil, a znovu se objevila v truhlici.

„V tomhle ohledu je to vskutku jako hra. Opravdu fantazie.”

S chemickou sadou, jaká se používá na druhém stupni základní školy, jsem spařil klasické fantastické byliny a vařil je. Už jsem si to nacvičoval dřív, když jsem se díval na návody na internetu.

A vyrobil jsem Lektvar pro začátečníky. Předmět, co stojí 5G, jsem vyrobil zadarmo.

Lektvar pro začátečníky se dá vyrobit z jediné byliny. Poměr přeměny byl mnohem lepší než u [Alchymie]. Co se dalo čekat od řemeslnické dovednosti.

No, hádám, že i Alchymie by se řadila mezi řemesla.

Potom se mi změnil sloupeček s dovednostmi. Objevil se tam [Recept] na Lektvar pro začátečníky.

Vybral jsem ten [Recept] a vytvořil Lektvar pro začátečníky.

Když jsem studoval okno výběru stejné jako u Přeměny hmoty, zjistil jsem, že Lektvar pro začátečníky se dá vyrobit za pomoci MP. Aha. Takže z tohohle důvodu bylo třeba získat Smysl Magická moc.

V seznamu receptů jsou teď uvedené věci jako Velká kožešina, Léčivý kámen nebo Kostní moučka.

Je pravidlem, že pokud za pomoci [Mísení] jednou něco vyrobíte, tak se automaticky přidá jeho recept. A příště to můžete vyrobit jen za pomoci dovednosti.

Pokud je i Alchymie na stejném principu, znamenalo to, že se to týkalo veškerých řemeslných profesí. Na zkoušku jsem vyrobil Lektvar pro začátečníky, ale proces jsem mírně pozměnil. Výrobek se také jmenoval Lektvar pro začátečníky, ale byl tam malý rozdíl v množství obnovené HP.

A obsah receptu se aktualizoval. Aktualizoval se na Lektvar s mírně vyšším HP.

„Jinými slovy velkovýroba je nastavená v závislosti na mojí zručnosti, kvalita se dá zvýšit manuální přípravou, co?”

Takže tohle byla výhoda. Když jsem vyrobil deset Lektvarů pro začátečníky, level Smyslu Mísení se zvýšil. Teď když vím, jak svoje Smysly levelovat, je na řadě [Syntéza].

Smysl Syntézy vytvářel ze dvou různých materiálů nový materiál, jinými slovy ze dvou různých předmětů jiný předmět. Zdá se, že při syntéze se od samého začátku spotřebovává MP. V každém případě to zkusme.

Vyndal jsem sadu na syntézu, položil jsem předměty nalevo a napravo od nákresu s magickým kruhem.

„Nejdřív zkusme něco základního jako kombinaci lektvarů.”

Na určené místo jsem položil Lektvary pro začátečníky, co jsem zrovna vytvořil, a aktivoval syntézu.

V okamžiku zazářilo bílé světlo a ty dva lektvary zmizely a... objevil se tak nějak tmavý lektvar.

„C-co to je? P-povedlo se to?”

Ne, soudě podle vzhledu se to nepovedlo. Prozkoumal jsem ten předmět, byl to jed. Způsoboval zvláštní stav, kdy člověk neustále přicházel o HP.

No, mohlo by se mi to hodit později. A zatímco jsem si tohle myslel, strčil jsem si ho do inventáře.

„Výroba selhala, hm. Ano, zdá se, že moje řemeslná úroveň je příliš nízká. No, dostal jsem z toho zkušenosti, takže to je asi v pohodě?”

Zatímco jsem mluvil sám se sebou, vybral jsem další dva Lektvary pro začátečníky a použil na ně syntézu.

Tentokrát to byl Lektvar odlišné barvy než Lektvar pro začátečníky, byl tmavě zelený. Jmenoval se 'Lektvar'.

Tentokrát to byl úspěch a také mi přibyl do receptů.

A takhle jsem syntetizoval Lektvary, dokud jsem se nedostal na level 2, a pak jsem porovnal Lektvar a Lektvar pro začátečníky.

„To jsou ty lektvary, co mi zbyly z nakupování s Myu a Sei.”

Koupil jsem si pár Lektvarů pro začátečníky, ale protože ty dvě si chtěly vylevelovat Smysl [Léčení], tak mi jich pár zůstalo. Copak se stane, když použiju alchymickou přeměnu vyšší úrovně na Lektvary pro začátečníky. Něco jako experiment.

Výsledkem přeměny byl—bohužel se z toho také stal jed. Alchymie selhala.

„...50G se proměnilo na jed.”

Smysl Alchymie se zvýšil na level 2, magické Smysly se také o jeden level zvýšily, to nebylo špatné. Ale ty náklady bolely, ranilo mě to. Ale mohl jsem akorát tak ignorovat svoje starosti.

Vyzkoušel jsem to znovu, výsledkem Alchymie bylo—vytvořil jsem Lektvar. Měl jsem z toho neuvěřitelný pocit letargie...

„Ach, taková škoda. Měl jsem ty Lektvary proměnit syntézou a tím bych si i zvýšil level syntézy.”

Ale potvrdil jsem si jednu věc. V účinnosti Lektvarů vyrobené [Syntézou] a [Alchymií] byl rozdíl.

Syntetizovaný Lektvar se blížil tomu, co jsem vyrobil podle základního [Receptu], ale alchymistický Lektvar byl o 10% silnější než základní Lektvar. Jinými slovy alchymistický Lektvar měl vyšší kvalitu.

S ohledem na účinnost předmětů vyrobených dovednostmi to byla takováto posloupnost: Alchymie > Syntéza > Mísení. Ale s ohledem na efektivitu to bylo přímo obráceně. Navíc při výrobě jsem dvakrát selhal.

To je celkem dobrá rovnováha. Ale i tak jsou to celkem směšné Smysly.

Samozřejmě tím myslím v tom horším slova smyslu.

Když o tom normálně přemýšlím, hráči se [Alchymii] vyhýbají kvůli její neefektnosti při výrobě, [Syntéza] a [Mísení] bylo efektivnější, celkově byly ty tři Smysly, co jsem měl ve výbavě, velmi nevyvážené. Ale mým nynějším cílem je dostat Smysly na vyšší level.

Byliny se používaly hlavně k [Mísení]. A ostatní věci se používaly v [Alchymii] a [Syntéze]. Dál jsem sbíral a opakovaně vyráběl, zvyšoval jsem Smyslům level, až bylo na čase připravit večeři a trochu se učit.

Nehledě na to, jak jsem se snažil, kameny jsem v [Alchymii] použít nedokázal. Vyvodil jsem z toho, že to je předmět, který se nejdřív musí ohodnotit. Také pokud se plané květiny, byliny a houby usušily, tak se jim před názvem objevilo označení 'sušený' a jejich účinek se zdvojnásobil.

Ale jelikož houby byly vlastně jídlo, tak se nedaly nijak jinak měnit, daly se jenom sušit.

Nakonec když jsem se pokusil nasyntetizovat Havraní peří a Větve stromů, dostal jsem věc, co byla jednu úroveň pod Železným šípem – Dřevěný šíp.

Překvapivě se z jedné větve daly vyrobit dva. Teď jsem měl dvě sady šedesáti šípů a ulevilo se mi, když se moje starosti se šípy rozpustily.

Momentálně moje Smysly byly takovéto—

SP v držení 0

[Luk lv3] [Jestřábí zrak lv7] [Magické nadání lv6] [Magická moc lv9] [Alchymie lv2] [Očarování lv6] [Krocení lv1] [Syntéza lv4] [Mísení lv4] [Řemeslné znalosti lv3]


Ještě trochu a Magická moc by se měla dostat na 10. Na začátku je levelování Smyslů celkem snadné, je skvělé, že to budu moct snadno napravit. Ze všeho nejdřív odstraním [Krocení] a zkusím si vzít něco nového.

Vypadá to, že už je čas. Znovu jsem se přemístil do bezpečné zóny a odhlásil se.




V herním světě bylo vidět setmělou oblohu, ale v realitě uprostřed léta bylo jasné slunce ještě pořád vysoko.

Ale i tak jelikož bylo po šesté večer, vál mírně chladný vánek. Ačkoli soumen byl trochu studený, atmosféra se zdála chladná z jiného důvodu.

Když nastal čas, Miu vyšla ze svého pokoje.

„...”

Posadila se ke stolu a v tichosti srkala nudle. Její pohled byl ostrý a atmosféra byla špatná.

„C-co je?”

„Nic...”

Normálně to je energetická mladší sestra, ale čas od času trucuje. No, je to osmačka, uprostřed puberty. A když jsem o tom popřemýšlel, uvědomil jsem si, proč je dneska mrzutá.

—To kvůli mé konfiguraci Smyslů.

„Ehm, promiň.”

„...proč se omlouváš?”

„Totiž... ve hře... promiň za potíže.”

Moc jsem tomu nerozuměl, ale prozatím jsem se omluvil. Byl to způsob, jak se vyhnout problémům.

Miu se zhluboka nadechla a hlasitě si povzdechla.

„Co se toho týče, za to se omlouvám, brácho.”

„Ach, teď mi říkáš brácho.”

„No tak, proč reaguješ zrovna na tohle?”

Vrrr... citové jizvy, co mi moje mladší sestra způsobila tím, že mě oslovila jako sestři, byly hluboké.

„Tak to není. Lidi, s kterýma jsem hrála už od beta verze, přivedli někoho nového a já s ním nevycházím... promiň, že jsem ti zkazila náladu.”

„Aha. No, rád si vyslechnu tvoje stížnosti.”

„Jasně. Je to vejtaha, ačkoli jsme se ještě dávali do kupy, tak vyrazil dopředu a zemřel. Když jsme se znovu setkali, tak řekl, že naše podpora je příšerná, takže jsem celkem naštvaná.”

„Ach, aha. Takže... to muselo být těžký.”

„Na druhou stranu bez toho člověka šel průzkum jako na drátku. Jak se dalo čekat, člověk by nezůstal v družině, kde zemřel.”

„Takže co se stane, když ve hře zemřeš?”

„Trest za smrt. Funguje to tak, že ti na hodinu klesne statistika.”

„To zní jako otrava. Ale v případě mé řemeslnické profese pokud ten čas využiju k výrobě předmětů, tak nepřijde nazmar.”

Ach, řekl jsem jí, jakým směrem mám v úmyslu se vydat.

„Jelikož nedokážu bojovat, tak momentálně navyšuju řemeslné Smysly.”

„To je škoda. Jelikož je ségra Yun taková kráska, chtěla jsem ji vzít do družiny a vychloubat se jí.”

„Toho mě ušetři. No, co se týče boje, budu lovit osamocené netvory, abych nasbíral předměty. Taky chci navýšit Smysl Luku.”

„Hmm. Takže budeš dál hrát sólo, Shune.”

Prozatím jsem se chtěl zaměřit na vytrvalý sběr a lov netvorů. Proto na takovou okliku nechci brát ostatní. Zeptal jsem se na něco jiného, abych změnil téma.

„Miu, jak teď vypadají tvoje Smysly?”

„Hmm, [Meč lv12], [Brnění lv11], [Nárůst útočné síly lv6], [Nárůst obranné síly lv6], [Bojový duch lv4], [Magické nadání lv14], [Magická moc lv14], [Regenerace MP lv7] a [Léčivá magie lv7], nějak tak?”

„To je ale růst. Máš taky 4 SP.”

„Ségra je na tom podobně jako já. Taky pokud si vezmeš [Nárůst útočné síly], nebudeš moct zmenšit spotřebu šípů? Není lepší si ty Smysly brzy vyměnit?”

„Udělám to krok za krokem. Momentálně si vystačím v lese na západě.”

„No a to jsem s tebou chtěla vyrazit na dobrodružství, tak si pospěš a zvyš si level, dobře?”

I když mě o to požádala Miu, nevím, co teď bude rychlejší, jestli totálně vyměnit všechny Smysly nebo navýšit ty, co už mám, tak, abych dokázal bojovat.

Hmm. Ačkoli normálně si dokážu svou roli staršího bratra udržet, ve hře mě to trochu zmáhá.

Po večeři šla Miu do koupelny, já připravil jídlo pro rodiče, aby se mohli najíst, až se vrátí, a umyl nádobí. Pak jsem se taky naložil do vany a v poklidu si to užil, a potom jsem se znovu připojil k [OSO].

Pokračoval jsem z bezpečné zóny v lese, tam, kde jsem začal.

Ve hře byla černočerná noc. Tohle místo osvětloval oheň, ale když jsem se podíval dál, byla tam celkem tma a čas od času jsem viděl třepotající se stíny, co vypadaly jako letící netopýři.

Hmm, noční nebe bylo nádherné. Díval jsem se na hvězdy, co vypadaly jako Mléčná dráha. Zaraženě jsem zíral na oblohu a když jsem se vzpamatoval, použil jsem [Jestřábí zrak], abych si ten pohled přiblížil, jako kdybych používal astronomický teleskop.

Zdálo se, že [Jestřábí zrak] rostl. Užíval jsem si čas strávený v této hře.

Zhruba třicet minu jsem byl mimo. Mezitím [Jestřábí zrak] dosáhl levelu 10. Hurá, a takhle jsem se radoval, že moje očekávání, že [Magická moc] dosáhne levelu 10 jako první, bylo plané. Nenapadlo mě, že levelu 10 dosáhne jako první [Jestřábí zrak].

Navíc když jsem se jen tak rozhlédl kolem, uvědomil jsem si, že vidím dál do temnoty než před chvílí.

Rozhodl jsem se si pospíšit a získat nový Smysl.

Smyslů dostupných v raných fázích bylo spousta. Jelikož už jsem se vydal na dráhu řemeslníka, myslel jsem si, že by bylo dobré najít si vhodný řemeslnický Smysl.

Po [Kovářství], [Šití] a [Tesařině] jsem jako poslední našel – [Zručnost].

Spíš než hlavní smysl se [Zručnost] považovala za bonus a [Kovářství] byl více používanější Smysl, který zvládal větší množství předmětů. Smysl [Zručnost] vytvářel doplňky. [Kovářství] vyrábělo brnění a zbraně používané v bitvě, [Šití] se používalo na výrobu kožených zbrojí a oděvů používaných hráči používající magii, [Tesařina] se používala na výrobu luků, holí a hůlek. Doplňky byly jenom dodatkové. Tohle bylo také jedno z mých rozhodnutí, co jsem udělal na základě své počáteční politiky – stát se podporou a soustředit se na tržní mezeru. A rozhodl jsem se k tomu rychle. Měl jsem pocit, že jsem si vybral něco dobrého.

Ale i tak jsem si pomyslel, že ten systém Smyslů byl velmi propracovaný.

Myslel jsem si, že [Jestřábí zrak] poskytuje jenom zrak do daleka, ale taky je tam ten účinek nočního vidění. Poskytoval viditelnost zhruba na 1 metr na level. A v případě korekce Smyslu Luku to byl celkem krátký záběr.

Když už jsem se o tom zmínil, mám šípy a i když tu nejsou žádní nepřátelé, pořád můžu trénovat s lukem. Napadlo mě.

Vzal jsem dřevěný šíp a natáhl luk, co nejvíc to šlo. Vypuštěný šíp zmizel v temnotě, kam až jsem neviděl. Dál jsem do temnoty vypouštěl šípy na jedno použití. Když jsem Smysl Luku používal, jeho level rostl, kdyby to byl nepřítel, tak by možná leveloval rychleji.

Obezřetně jsem střílel jeden šíp za druhým. Jelikož jsem střelbu s lukem nikdy netrénoval, neměl jsem na výběr, než si zvýšit poměr zásahů opakováním. Používáním dalekozrakosti a nočního vidění [Jestřábího zraku] jsem neustále mířil na kmen stromu a naučil se jak střílet.

Prozatím byl můj poměr zásahů 2 z 20, takže jsem měl ještě na čem zapracovat.

Smysly [Luk] a [Jestřábí zrak] o hodně narostly. Byl jsem zvědavý a podíval se na dovednosti [Luku] a našel tam [Umění]. Jmenovalo se prostě 《Střelba na dálku》.

Na zkoušku jsem 《Střelbu na dálku》 vyzkoušel.

Výměnou za delší dobu na natažení luku se ozval mnohem hlasitější zvuk než kdy dřív a šíp okamžitě zmizel v dálce, dokonce ani [Jestřábí zrak] nedosáhl tak daleko. Jaký byl dosah účinku jsem pořád nevěděl.

„Myu řekla, že to je pokřivený Smysl a že bych ho neměl používat, ale aspoň si to musím sám potvrdit. Takže už je čas jít do postele, pokračování zase zítra.”

Odhlásil jsem se s úmyslem pokračovat zítra s navyšováním své řemeslničiny.
-----------------------------------------------

~ Talíř melounu dělá divy, takže poslední dílek první kapitoly. Jak se vám to zatím zamlouvá?  ^_^ ~


Hlavní stránka novely
Seznam postav

<Předchozí>...<Následující>

10 komentářů:

  1. Děkuji zatím to vypadá dobře :-)

    OdpovědětVymazat
  2. zatím zajímavé, děkuji

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju, docela mě to zaujalo a už se těším jak to bude pokračovat.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za překlady a pokud sa příběh bude vyvíjet tímto směrem tak dle mého názoru to bude lepší počtení jak Satou

    OdpovědětVymazat
  5. Hmm, ešte sa to poriadne nerozbehlo, myslím si ale, ešte jedna dve kapitoly a dej bude unno tutty :D

    OdpovědětVymazat
  6. ďakujem, je to pohľad z inej strany, no veľmi zaujímavý.

    OdpovědětVymazat