středa 31. července 2019

OSO - kapitola 4 (2)


Následující den. Abych šel na lov Písečných lidí s Takuem a ostatními, přišel jsem na sraz u západní brány brzy.

Kdybych nepřišel aspoň deset minut před určeným časem, byl bych nervózní.

„Taku, jsem tu.”

„Rychlý jako vždy. Jsi třetí,” řekl Taku a uvítal mě.

Na místě setkání byli dva lidé, Taku a Kei. Vypadalo to, že zrovna vedli chlapskou konverzaci, zdálo se, že byli dost zapálení.

„Dlouho jsme se neviděli, Yun.”

„Čau, to je pravda. O čem jste s Takuem mluvili?”

„Hmm? O efektivním využití Smyslů a jejich účincích.”

„Hee. To zní zajímavě. Taku, dej mi ten materiál. Udělám ty lektvary a pilulky.”

Zatímco jsem se úkosem podíval na předměty, co Taku vyložil do okna směny, poslouchal jsem jejich rozmluvu.

„Sdílení informací je důležité. Yun, vědělas, že když máš [Zručnost], můžeš změnit barvu vybavení?”

„Tohle brnění je ze železa, ale řemeslník použil techniku [Barvení], aby změnil jeho barevné schéma. Je to technika, kterou má většina řemeslníků, je nezbytná k barvení předmětů.”

„Vážně? Počkej chvilku.”

Zkontroloval jsem to, abych si to potvrdil. Ve sloupečku techniky [Zručnosti] bylo přidáno [Výroba prstenu] a [Barvení]. Jinými slovy se to objevilo, když jsem vyrobil ten prsten.

Tahle [Zručnost] měla taky techniky, co hráči umožňovaly měnit tvar a vzor šperků z defaultu. Takže ten můj prsten je default?! Bylo mi trapně, že jsem udělal defaultní předmět, i když jsem si říkal řemeslník.

„Ach, tak co kdybys to teď zkusil? A taky jaké existují Smysly zbraní?”

„Hmm. Yunin [Luk] je Smysl zbraně, ale existuje také spousta dalších. Já a Taku používáme meč, ale taky existuje hůlka a kniha pro mágy a předvoj používá kopí, katanu, dýku, štít a hůl. Taky existují Smysly pro zbraně připevněné k tělu jako ty Gantzovy? Ty sis to předtím neprozkoumala?”

„Jo. Ačkoli jsem tím akorát prolétl, nikdy předtím jsem je neviděl. Protože jsem si vybral věci z úplného konce návodu na stránce.”

„To je ale hlupačka, tahle holka! No, na tom nesejde, protože jsi mi ukázala něco zajímavého. Další zajímavé Smysly jsou [Vaření] a [Rybaření], říká se jim takzvané volnočasové Smysly.”

„To zní zajímavě. Ve hře se jídlo nekazí. Zkusím si to zapamatovat.”

„Ty hlupáku!! Přestaň s tím. Taky se jim říká Smysly na houby. A ty taky, Taku, neuč ji takhle polovičatě!”

Vážně jsem to nepochopil, ale zdá se, že se Kei naštval místo mě. No, mezitím jsem použil [Mísení], zajiskřilo to a lektvary byly připravené, vypadalo to neskutečně.

„Myslím, že s Yuniným dosahem a [Očarováním] by se měl dát stylem tajnosti.”

Tajnost, to mi přišlo jako slang.

Od Keie jsem slyšel o [Utajení], které způsobovalo, že ostatní nebyli schopni vycítit světlo produkované technikami, a o [Odhalení], co hráči umožňovalo najít skryté věci.

Umožnit hráči získat při úderu do životního bodu zvýšený kritický úder byla [Znalost životních bodů], získat při předběžném útoku bonus umožňovala [Znalost předběžnosti], ale odradilo mě to, protože to byly vesměs bojové Smysly.

Jen tak mimochodem, když si hráč takový Smysl přibral, byly velmi kompatibilní s bojovými Smysly jako [Vrhání], který umožňoval vrhat dýky, a také [Dýka] a [Dvojitý meč].

„Kei. Nedoporučuj Yun takové odborné Smysly. To je rozložení pro PvP, ne?”

„Ughh... možná jsem se nechal unést. Promiň, zapomeň na to.”

„Ne, bylo to užitečné. No, [Odhalení] vypadá zajímavě.”

„ „Eech...?!” ”

„A léčivé předměty jsou hotové.”

Vnutil jsem ty předměty Takuovi a vyhledal si nový Smysl.

Ach, [Odhalení]. Jo, našel jsem to. A teď si to přibrat.

-----------------------------------

SP v držení 10

【Luk lv16】

【Jestřábí zrak lv22】

【Nárůst rychlosti lv5】

【Odhalení lv1】

【Magické nadání lv22】

【Magická moc lv21】


【Alchymie lv9】

【Očarování lv20】

【Zručnost lv13】

【Řemeslné znalosti lv11】

Neaktivní:

【Krocení lv1】

【Syntéza lv15】

【Mísení lv15】

--------------------------------------

Aaach?! Viděl jsem sběrné body, které se do teď neobjevily! Můžu sbírat věci, které jsem dřív přehlédl. Jako hráč typu sběrače to pro mě byl šťastný objev.

„Taku! Já vidím předmět!”

„No, takový je to Smysl. Když si pomyslím, že sis ho přibral.”

„Umožňuje to nacházet lidi, obvykle to mívají průzkumníci a zvědové, ačkoli si nemyslím, že by to bylo užitečné pro zadní voj.”

Co to říkáš! Být schopen vidět je úžasné! Aach, je fantastické být schopen sesbírat předměty, co jsem dřív nemohl sbírat.

„Hej, jaký Smysl je po [Odhalení]?”

„Ach, myslím, že se to mění na [Průhlednost], Smysl na podporu boje. [Průhlednost] ti umožňuje dopředu vnímat, co nepřítel provede. To se dá taky provést, když máš Smysl [Cítění] a proměníš ho na [Šestý smysl] a tak.”

„Tak proč existují různé Smysly?”

„To je kvůli odvozování Smyslů. Nejznámější je, že když oboje [Nárůst útoku] a [Nárůst obrany] zlepšíš na 30, promění se na [Fyzický nárůst]. Je to užitečné, protože dva Smysly zabírají jenom jedno místo.”

Tak proto si Myu vzala tyhle dva Smysly. Jinými slovy existuje možnost, jak si udělat místo na jiné Smysly. Jelikož byla beta tester, ví o odvozování Smyslů.

„Ale nevýhoda je to, že ten Smysl zmizí dřív, než se odvodí a zařadí do jiného stromu.”

Ugh, strom Smyslů a zařazení? Jak jsem slyšel ty neznámé termíny, chtěl jsem se na ně zeptat a okamžitě si to vyjasnit, ale nebyl jsem schopen.

„Heej, jsem tu!”

„Dlouho jsme se neviděli, Yun!”

Jak mě někdo najednou objal, potichu jsem vyjekl. Hej, hej, co to ze mě vyšlo za zvuk? Když Minute spatřila tuhle reakci, řekla, že jsem roztomilá, a začala se mi otírat tváří o tvář. Než jsem se nadál, Mami se postavila vedle Keie. Ti dva takhle u sebe vypadají tak nějak jako obrázek.

Tichý válečník a něžná čarodějka.

„Yuriyuri, ech? Pojďme začít co nejdřív, ale když si pomyslím, že uvidíme nějaké to yuri.”

To byl Gantz, na tváři měl potěšený výraz, ale—— nekoukej se sem.

Ale i tak, Gantzovo brnění povýšilo z normálního koženého brnění na šupinkové brnění. Přemýšlím, jestli to je další úroveň brnění. Má dobré vybavení.

Jak jsem se o samotě mračil, všiml jsem si, že mi Mami v tichosti zírala na ruku.

„Ale, ale, Yun. Ta ruka, fufufu.”

„C-copak, Mami. Co?”

Mami z nějakého důvodu řekla něco o ruce. Když jsem ji zvedl a zíral na ni, byla normální. Přímo u ucha mi zazněl hlasitý hlas a silně mi to otřáslo lebkou.

„Yun! Co to je s tím prstenem!”

„Moc nahlas, bolí mě z toho uši!”

„P-promiň. Ale fufufu, ty jsi vážně děvče~ Od koho jsi to dostala?”

„...haa?”

„Totiž to je prst, na který se dává zásnubní prsten, ne? Od koho je? Řekni nám to!”

Co? Co s tím má být? Jak jsem se podíval po Takuovi a Keiovi, Taku zareagoval smíchem a Kei vypadal, jako že si něco uvědomil. Hej, pokud jste to pochopili, tak mi to aspoň vysvětlete.

„Co?! Proč ses podívala po Takuovi?”

„Yun svedl nějaký muž?!” vykřikl Gantz najednou.

Ne, já jsem muž! Chci jim říct, že jsem muž a že to tak není, ale co mám říct?! A Mami mi v tichosti ukázala vlastní levou ruku. Na prsteníčku měla ozdobně vyrobený prsten.

„...nenene, takhle to není, poslouchej mě!”

„To nevadí, není třeba mi to vysvětlovat.”

Zoufale jsem se snažil to nedorozumění vyjasnit a jelikož mi bylo trapně, propadal jsem se hlouběji a hlouběji.

Nevím, co by se stalo, kdyby to Taku po deseti minutách nezastavil. Ne, no vážně, zachraň mě dřív.

„ŘEKL JSEM. Tak to není.”

„Promiň, že jsem dělala ukvapené závěry.”

„To je skvělé. Kdyby se nějaký chlap přisál k tak roztomilé dívce, naštval bych se, jeho krk by udělal křup a pak bych mu urval hlavu.”

Když jsem Gantze a Minute, co dělali největší randál, přiměl do kleku u západní brány, založil jsem si ruce na hrudi a nasadil pochybovačnou pózu. Prsten, co jsem měl, jsem si přesunul na pravou ruku, aby znovu nedošlo k nedorozumění.

„Kruci. Už předtím jsem vám řekl, že jsem řemeslník. Tenhle prsten jsem vyrobil já.”

„Ale, ale, to je ale škoda.”

Jak se přede mnou Minute poklonila, Mami jí položila ruku na tvář a vesele promluvila.

„Hej, ten čas ale letí. Prvně si zkontrolujte, jestli jste dostali lektvary, a ujistěte se o své pozici.”

Taku rozdělil družině lektvary, co jsem před chviličkou udělal. Většina jich šla do kapes přednímu voji. I když Písečný muž nebyl tak odolný nepřítel jako Velký divočák, nemůžeme polevit v ostražitosti.

Charakteristikou Písečného muže byly pomalé pohyby a jeho útočná síla nebyla větší než síla Velkého divočáka. Naopak jeho fyzická obrana byla vysoká. Pokud na něj zaútočíte bez předchozího plánu, skončí to dlouhou vytrvalostní bitvou. A jelikož já se svým lukem jsem nepáchal moc velkou škodu, zdá se, že tentokrát jej nebudu lákat k nám.

„——Jinými slovy, strategie je prostá. Muži ho budou držet na místě, ženy budou vrhat magii. Yun na nás bude dávat očarování.”

„Nebude vadit, když to bude bez obranného očarování?”

„Bezpečná zóna je do 50% HP. Stejně jako u Velkého divočáka, dokud přední voj nepadne, na zadní voj nezaútočí. Tuhle bitvu skoncujme rychle se zvýšeným útokem.”

Když to Taku říká, tak to tak uděláme. Ale pokud se magický útok nedá zvýšit, promění se to na vyhlazení.

„Tak co kdybychom to vyzkoušeli?”

„Jo, jo, pojďme na to zlehka.”

„Minute, neber to až moc zlehka. Tvoje léčivá magie se nezlepší, pokud se nebudeš snažit.”

„Ale vždyť mám Světlo na 10, takže s tím nebude žádný problém.”

To byla konverzace mezi Minute a Keiem. A co jsem zatím dělal já? Samozřejmě jsem s pomocí očarování rychlosti pobíhal kolem. Les byl plný předmětů, bylo tam spoustu železné rudy a drahokamů. Taky tam byly větvičky a bylinky. Sbíral jsem mulč, protože jsem ho potřeboval na pole. A taky kameny. Ačkoli jsem používal šípy o stupeň lepší, železné šípy, a už jsem je tedy nepotřeboval, tak jsem je stejně sbíral.

A pak jsme se přesunuli dál, než kde jsem doteď byl, byla to oblast za západním lesem. Byla to otevřená holá planina, co vypadala jako lom.

Byly tam nějaké kameny, co vypadaly, že se na nich bude úžasně sedět.

To byli také netvoři. Jmenovali se Pásovci a Kamenní krabi. Měli vysokou obranu a pohybovali se pomalu. Zdálo se, že válečníci je neměli moc rádi, ale zdálo se, že pro mágy byli přitažliví.

Pokračovali jsme, zatímco je Minute a Mami střílely magií. Muži byli přední voj a chovali se jako zeď. Aktivoval jsem na nich očarování útoku.

Moje očarování mělo díky mému růstu dosah přes 20 metrů. Bral jsem to oklikou ke sběrným místům v tomhle dosahu, vážně to byl sladce strávený čas. Díky [Odhalení] jsem našel skrytá sběrná místa, která se do teď neobjevila, a sbíral jsem předměty. Na jednom místě bylo v jednom shluku pět železných rud.

Hladce jsme pokračovali k bezpečné zóně uprostřed. Ačkoli jsem po cestě viděl několik družin, než se dostaly sem, vrátily se.

„Dáme si přestávku a uspořádáme si inventář. Potom bude lov Písečných lidí a to pro dnešek stačí,” ozvalo se.

No ano, vzpomínám si, že jsem si poslední dobou neuspořádal inventář, protože jsem nehledal nové kombinace pro [Mísení], a tak jsem se podíval dovnitř.

——Byly tam předměty, co jsem neznal.

Gobliní roh, Modrý rosol, Schránka jedovatého hmyzu, Kyselá tekutina, Kamenné šupiny a Maso kamenného kraba...

Když to vezmu popořadě, goblin, sliz, stonožka a velká stonožka. A kořist z pásovců a kamenných krabů z dneška.

A měl jsem přes sto padesát kousků železné rudy. Chci z nich honem udělat ingoty. Využití krabího masa bylo neznámé. Používá se na vaření?

„Hej, Taku. Na co se používá maso kamenného kraba?”

„Haa? Máš [Mísení] a ty to nevíš?”

„Nevím. Proto se ptám...”

„Dá se využít při [Mísení] a [Vaření]. Jako materiál je to nechutné maso a normálně se používá jen při [Mísení]...”

„Cože?”

„Nechutné maso po procesu [Mísení] produkuje jenom negativní účinky. A u chutného masa jsou pozitivní účinky. Chutné maso je vzácná kořist. A může to připravit akorát člověk, co má druhou fázi smyslu [Mísení], vylepšené [Dávkování]. Momentálně se na to nikdo tolik nezaměřuje.”

Jinými slovy, maso, co se dá snadno sehnat, je nechutné, co. Ačkoli se zdálo, že krabí maso bude chutnat dobře, kvůli tomu svému vzhledu jsem měl pocit, že by z toho mohlo vzniknout dušené krabí maso. Ten vzhled je zatracený podvod.

A chutné maso je z velkého divočáka. Maso z velkého divočáka je chutné. Chci ho vyzkoušet.

„Pokud se vaření nepodaří, vznikne z toho abnormální stav a to maso už se nedá dál využít. Jediné možné využití masa je ho prodat. Takže, už jsme odpočívali dost dlouho. Pojďme na lov podle plánu.”

Taku prohlásil konec přestávky a všichni se seřadili do bojové pozice. Na druhé straně bezpečné zóny byl širší lom. Skály na obou stranách byly příkré a v dálce bylo vidět pudinkovité tělo. Z rukou Písečných lidí se neustále sypal písek.

Nebylo jich moc, ale abychom se jim vyhnuli, neměli jsme na výběr a museli jsme kolem nich všichni najednou proběhnout. Vzadu byl finální netvor. Když jsme mezi nimi nešikovně proběhli, za zády nám zůstalo hodně Písečných lidí.

Jak se k nám přiblížili, Minute a Mami na ně zaútočily magií. Tři z předního voje zaútočili meči a pěstmi. Já ty tři lidi očaroval.

Podle toho, co jsem viděl, byly fyzické útoky méně účinné, konkrétně sekání. Ale když mu Gantz zkroutil prst opačným směrem, Písečný muž se evidentně zatvářil zmučeně. Hej, je to jenom písek, tak jak to, že se mu dá zkroutit prst...

Ačkoli měli aktivované očarování ATK, způsobované poškození se moc nezvýšilo a požádali zadní voj, aby je vyřídili.

Minute a Mami pokračovaly ve vrhání útočné magie, ale uprostřed jim došlo MP a přestaly, bylo tu příliš mnoho protivníků.

„Takže MP je vážně překážka. Při krátkých bitvách jako s Velkým divočákem nebo Rudou ještěrkou to nevadí, ale tohle je dlouhá bitva. Když mágové nemůžou útočit, přál bych si, abych měl aspoň nejnižší level [Magické moci]. Pošleme Minute zpět na pozici léčitelky, aby se připravila na tuhle dlouhou bitvu?”

„Vypadá to tak. No, pojďme vytrvale levelovat. Pokud to bude vypadat nemožně, přijdeme sem zase později.”

„Hej, Taku. Co takhle pozvat dalšího pomocníka? Myslím, že by nebylo zlé mít na to víc lidí.”

Ach, když jsem to váhavě řekl jednomu člověku. Soustředily se na mě vlažné pohledy všech. Proč?

„Družina má limit šesti lidí. Pokud přidáš víc, při lovu dostáváš penále.”

To řekl. Na rozdíl od penále ze smrti to je znevýhodnění za to, že se k boji přidají lidé. A je to takhle: čím víc lidí se účastní boje, tím se Smysly méně zlepšují a tím méně kořisti se získává, i statistika se snižuje a statistika netvorů se zvyšuje, pak taky nahodilé špatné stavy... popořádku mi vyjmenoval, co všechno se děje. To je nerozumně přísné.

Když hráč sesbírá netvory a vnutí je druhým jako MPK. I když takový hráč, co dělá PK, dostane penále, hráči, které do toho zatáhne, nezískávají žádné zohlednění. Nedávná AI je úžasná.

„Nemá cenu na ně útočit, takže si pospěšme a postupně pokračujme.”

„Co to s tebou je. Tohle... ty jsi vždycky takový. To nejdůležitější si necháváš na později. Poprvé jsem slyšel o [OSO], když jsem šel k tobě domů. To jsi mi taky předal VR. A jenom po krátké promluvě... hej, posloucháš mě? Taku!”

„Jasně! Tak mi nelez tváří až před oči.”

„Ty to nechápeš!”

V takovýhle chvílích si musím stát pevně za svým, pomyslel jsem si. A pak jsem v zádech ucítil intenzivní pohled.

K němu domů... kamarádi z dětství, je tu tsundereeeee. Ačkoli jsem slyšel tohle, nijak jsem nenamítal.

„Pojďme dál lovit Písečné lidi! Jelikož nemůžu útočit, budu dál vysílat očarování.”

Když mě Minute a Gantz viděli v takové panice, byli ještě nervóznější, ale jakmile začala bitva, přepnuli páčku svého soustředění. Co jiného čekat od hráčů.

Já jsem k bitvě přispěl pilnou aktivací očarování.

Obecně aby si všichni zlepšili level a aby se naučili, jak s očarováním účinně lovit Písečné lidi, pokračovali jsme ve zlepšování, až nám došlo MP a prohráli jsme.

V dobré náladě jsme se odhlásili, abychom se připravili na zítřejší bitvu s Golemem. Měli jsme naplánováno porazit bosse a otevřít cestu do Třetího města. No, v mém případě to ale bude druhé město——
-----------------------------------------------

~ Jup, stačí zmínit nějaký "nevyužívaný" smysl a Shun se toho hned chytne... ~
~ Tohle asi není třeba vysvětlovat, ale... PK (player kill) = zabít hráče / MPK (monster-player kill) = použít netvora na zabití hráče. ~

~ Na této i na Mushoku Tensei stránce se mi rozmohly spamové komentáře lámanou češtinou. Sice jsme tu všichni prudce inteligentní, takže by nás nenapadlo na něco takové klikat (a většinou se mi to během pár minut podaří smáznout), ale kdyby se to nějak začalo množit (na víc než jeden dva týdně), asi bych přemýšlela o nějakém opatření typu "dokaž, že nejsi robot". Takže kdyby se něco takového vyvrbilo, mějte se mnou strpení a i přes obtíže komentujte dál. Komentáře jsou pro mě jako cukrátka ^_^ ~



Hlavní stránka novely
Seznam postav

<Předchozí>...<Následující>

7 komentářů:

  1. Keď zistil že posilnenie fyzických útočníkov je neefektívne mal posilniť mágov... :D
    Ďakujem.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky moc. Doufám, že se už taky trochu zdvihne. Pořád je docela na dně potravinového řetězce.

    OdpovědětVymazat
  3. Se divím že ještě nezkusil vyrobit otrávený šípy, jed už má a myslím že i nějakou paralyzující trávu, pak by si řemeslnýma smysly posílil útok. Děkuju za překlad.

    OdpovědětVymazat
  4. ďakujem za čítanie. Hlavné zmysly ho veľmi nezaujímajú, no každý označený skúsenými hráčmi ako "neužitočný", to je preňho to pravé. Dúfam, že ich dokáže využiť na maximum a nebolo by od veci, keby sa už trochu odlepil od finančného dna.
    PS:pokiaľ to bude nutné a potreba, tak nieje problém s " nie som robot"

    OdpovědětVymazat
  5. No odhalenie, luk a zrak by nemusela byť zlá kombinácia teoreticky by to malo byť super kombo nie?

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju, je to stále zajímavější a zajímavější až mě mrzí že to má jen jednu knihu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve skutečnosti to má 15 knížek a dál to přibývá. Ale já budu překládat 1 knížku... (zatím)...

      Vymazat