pátek 4. října 2019

OSO - kapitola 9


Epilog – Lučištník a Ateliér


Setkal jsem se s NPC [Tesařem] a dokončil úkol, ale jelikož jsem byl bez haléře v kapse, strávil jsem čtyři dny vyděláváním peněz. Včera jsem konečně byl schopný dokončit obchod, po kterém jsem toužil.

Se širokým úsměvem jsem setřel dřevěný pult.

„Yun, to jsi tak šťastná?”

„Samozřejmě. Tohle byl můj sen! Stát se nezávislým je sen každého muže!”

„Ty jsi žena, Yun,” odpověděla mi takhle NPC Kyouko.

Jsem muž, takže mi to nevadilo.

„No, i když jsem pouze najatá, jelikož si neumíš spravovat vlastní peníze, musím spravovat obsah tvojí peněženky, Yun.”

„Ehm...”

„Je trapné mít v obchodě navěky jen pult. Pokud budeme mít peníze, můžeme provést renovace a rozšířit ho.”

„...ano.”

Správně, jenom ten pult byl úžasný. Naopak místo na policích předměty ležely v inventářích, byly tam vzorkové lektvary roztříděné podle druhu a Očarované kameny.

Jenom tenhle dřevěný pult mě stál 300k. A abych si Kyouko najal jako prodavačku, to jsem potřeboval měsíčně 50kG.

Protože jsem platil jen dodatečný poplatek, aby pracovala jak na poli, tak i jako prodavačka, bylo to levnější, než si najmout normálního prodavače.

Prozatím abych z toho udělal obydlí, v kterém se dá bydlet, potřeboval jsem 300.000kG – 30M. Byl to nekonečný boj, ale mým nynějším cílem bylo koupit si vysoko teplotní výheň a sadu na mísení vysokého řádu. Začátečnická sada na mísení nebyla dost dobrá, abych tam zpracoval maso z netvorů nebo plody Stromu vitality. Měl jsem nedostatek nástrojů vysokého řádu.

Jenom cenu výhně jsem odhadoval na 1M. A sada na mísení vyšší úrovně stála 200k.

„A vůbec, Yun, tvoje obchodní pravidlo je divné. Omezila jsi koupi na maximálně 5 kusů od jednoho druhu a máš to levné. Díky tomu máme vždycky problém se skladem. Pokud chceš prodávat, měla bys zrušit to omezení a prodávat za víc.”

„Překvapivě máš nestřídmé stránky, copak vydělávání peněz není až druhořadé? Pokud budeme prodávat levně, zákazníci se nám budou vracet. Pokud předměty dobře fungují, i když to je otrava, budou se vracet každý den. Taky je to způsob, jak zabránit prodeji z druhé ruky, takže si myslím, že je to dobrý způsob, jak pomalu navyšovat počet zákazníků.”

Nejprve jsem svůj obchod představil všem svým přátelům. A potom přišli nakoupit jejich známí.

„Já si myslím, že lidé nepřijdou, ale nechám to na tobě. Pamatuješ si to důležité?”

„Ano. Všechno jsem si zaznamenala. Dokonale si pamatuju popis Očarovaných kamenů.”

„Ale i tak není naše kolekce zboží příliš chudá, jenom s Očarovanými kameny?”

„Začátečnické lektvary a Lektvary, Pilulky, Kvalitní lektvary a MP lektvary a ST léčivá medicína. V tomhle městě není jiný obchod, co by měl takovou nabídku, věř si trochu.”

Kyouko se kouzelně usmála. Podařilo se mi získat úsměv nádherné ženy. Ale je to NPC.

Důvod, proč se nic neprodává, je pravděpodobně místo.

Byli jsme v jižní čtvrti a sem chodili jenom lidé, co se snažili prozkoumat jižní čtvrt. Byli to ti, co se chtěli pokusit mít pole.

A dokonce i ti, co si pole pořídí, ho nakonec znovu prodají. Jak jsem se rozhlédl kolem, nikdo jiný kromě mě neměl pole pokryté zelení.

Čas od času se lidé zvědavě podívali na mé pole. Ale jelikož neoprávnění lidé to nemohou sbírat, myslí si, že to je jenom součást pozadí.

„Ach správně, přišla zpráva z [Otevřeného Sezamu]. Chtějí pár Očarovaných kamenů do komise.”

„To mi dělá radost. Tak pojďme na to hlavní.”

Už pár dní jsem se u Magi neukázal. Čas od času jsme se zkontaktovali přes seznam přátel, byl to pocit: nestraním se ti, jen jsou i takové časy~

Dělal jsem úkoly nebo jsem lovil v okolí Druhého města, abych nastřádal peníze. Ale většina různých netvorů dávala kořist hlavně v podobě masa nebo nití. Nasbíral jsem vysoce kvalitní dřevo a každou léčivou bylinku, co jsem našel.

Většina z toho nebyly předměty, co by se mi zamlouvaly. Když jsem to prokonzultoval s Magi, dozvěděl jsem se, že Cloude a Lyly je chtěli. Příště se u nich ukážu se suvenýry.

Řád materiálů, co jsem momentálně měl, nebyl nízký. Hádám, že bych to mohl za pomoci [Alchymie] zpracovat na materiál vyššího řádu.

A Magi mě také pozvala: Příště zkusme společně prohledat Třetí město~. No ano, ta ruda kolem zněla vážně lákavě a taky jsem se chtěl někdy pomstít té nálevně.

Tohle nejde, letní prázdniny brzy skončí a já jsem se na téhle hře stal dokonale závislý.

„Haa~ hodně jsem se bavil, co?”

„Být každý den spokojený je dobré. Ale nemáš žádné peníze, tak se snaž.”

„Máš pravdu. Tak já půjdu. Obchod nechám na starost tobě, nevadí, když všechno uděláš, jak je naplánováno.”

„Hezkou cestu, Yun.”

Vstal jsem ze židle za pultem a zkontroloval své vybavení.

Luk je v pořádku, zbroj je v pořádku. A taky... vlastníma rukama vyrobený Železný prsten. Posílený očarováním útoku.

Kolem Druhého města není žádná železná ruda a moje zásoba železných ingotů je pryč.

„Mám běžet k Druhému městu? Po cestě tam bych mohl nasbírat pár železných rud,” řekl jsem duchem nepřítomný a když jsem vyšel na slunce, otočil jsem se, abych se podíval za sebe.

Byl tam zbrusu nový obchod postavený ze dřeva. Byl postavený na parcele přiléhající k hlavní cestě, nalevo a napravo nic nebylo. Ten obchod byl celkem nápadný.

Na tom malém obchodě postaveném na třech lánech země, co jsem koupil, byl pověšený nádherný štít.

Pro tuhle hru jsem vymyslel jedinečný termín——[Ateliér].

Dílna, [Ateliér] vznikl z termínu [křičet] ve smyslu povzbuzovat dobrodruhy.

Původním účelem tohoto avatára——bylo oddat se podpoře. Obchod jsem pojmenoval tak, aby mi to připomínal. A také to naznačuje, že existují řemeslníci, co mě povzbuzují.

„Tak já půjdu——[Ateliére].”

Ta slova jsem řekl do prázdného vzduchu a začal sprintovat do města.

Zatímco jsem po sobě nechával žluté světlo, vyhýbal jsem se hráčům, kolem kterých jsem probíhal. Vyběhl jsem z města ven. I dneska byla obloha modrá. Zdá se, že to bude zábavný den.
-----------------------------------------------

~ Ateliér (アトリエール) a křičet (respektive anglické yell přepsáno do japonštiny (エール). Jak vidíte, rozsypaný čaj se v druhé půlce shoduje. Jinak to s tím nemá vůbec co dělat. ~

~ Tohle byla poslední kapitola v 1. knize. Jak jde vidět z Yunova monologu na konci, je tam spoustu námětů na další knížky. Takže možná časem se třeba pustím do další... Ovšem teď už mám vyhlédnutý další pěkný ne-projektový počin, v kterém je hlavní hrdina také pořád švorc. Takže se určitě těšte! ~


Hlavní stránka novely
Seznam postav


<Předchozí>...<Extra 1>

8 komentářů:

  1. Dávaj pozor, keď budeš čítať iba o švorc luďoch nezbohatneš :D Diki za preklad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale taky si můžu říkat, že jsem na tom lépe než oni ^_^

      Vymazat
  2. moc děkuji a doufám že se časem dočkáme pokračování :-)

    OdpovědětVymazat
  3. ďakujem za celú prvú knihu a v kútiku duše verím, že sa dočkáme aj pokračovania.
    Samozrejme sa teším na ne-projektový počin.

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju za celou knížku, snad se ti někdy bude chtít přeložit i další. Těším se i na novy ne-projekt.

    OdpovědětVymazat
  5. Dekuju za překlad 😊 byla by škoda nepokracovat 😊

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuju za překlad první knihy a těším se na budoucnost strávenou u dalších tvých projektu.

    OdpovědětVymazat