neděle 1. září 2019

OSO - kapitola 6 (2)


Dneska jsem se do hry přihlásil po poledni.

Včera a předevčírem jsem zoufale obdělával pole a na zhruba polovinu jsem zasel rostlinky. Druhá půlka byla nevyužitá, protože jsem neměl dost semínek. Můj bože, napadlo mě, že to shodím na to, že jsem neplánoval dopředu, ale rozhodl jsem se o tom moc hluboce nepřemýšlet, protože to byla jenom hra.

Pon, jen co jsem se přihlásil, zazněl tenhle zvuk. Volala mi Magi. Bylo nezvyklé, aby mě takhle sama od sebe zkontaktovala, když jsem u ní byl včera. S touhle myšlenkou jsem otevřel okno chatu.

„Ahoj, co se stalo?”

[„Hej, Yun. Vlastně s tebou chtějí mluvit Cloude a Lyly. Takže mohla bys přijít do Cloudova obchodu?”]

„Jako vážně? Ach, ehm...”

Setkání s ním bude těžké. I když pominu ten incident s pronásledováním, ten jeho postoj a chování mi moc nesedlo.

[„Vypadá to, že s ním moc dobře nevycházíš. I já si někdy říkám: co to ten chlápek plácá?”]

„Jo, no...”

Magi, vážně to neskrýváš, ale to neřeknu.

„Ehm, můžu nejdřív připravit pár lektvarů? Zabere to zhruba třicet minut.”

[„Jasně. Tak pokud zajdeš do [Otevřeného Sezamu], zavedu tě do Cloudova obchodu.”]

Ukončil jsem hovor s Magi a sesbíral rostliny, co jsem vypěstoval na poli. Strom vitality vyrostl jenom trochu a ještě se nedalo sklízet. Ale i tak množství zasázených rostlin vzrostlo.

Ale jelikož byla sklizeň z pole časově náročná, neměl jsem čas na výrobu lektvarů.

„Ach, nemám čas. K dodávce by měly stačit Kvalitní lektvary a MP lektvary. Až se vrátím, můžu vyrobit víc.”

Ujistil jsem se, že mám předměty v inventáři, a odešel z pole.

Byla to cesta, po které jsem byl zvyklý chodit. Také jsem se znal s NPC, kterým jsem se vyhýbal a které jsem míjel. Hele, mezi těma dvěma byla dokonalá mezera k průchodu, ach, ty dva hráče překvapilo, že jsem se kolem tak prosmýkl. Pardon.

Takhle jsem dál běžel a dorazil jsem do Magina obchodu.

„Jsem tu.”

„Ach, zrovna včas. Tak pojďme.”

Magi řekla něco NPC prodavači a odešla se mnou z [Otevřeného Sezamu]. Když jsme odešli z obchodu, lidé, kolem kterých jsme procházeli, se na nás neustále potají dívali. Jelikož sám jsem se městem pohyboval plnou rychlostí, nikdo se na mě moc nedíval, ale lučištník byl nečekaně nezvyklý pohled. Měl jsem špatný pocit, že se na mě dívali, a chtěl jsem jít někam, kde na mě nikdo koukat nebude.

„Magi, ehm, Cloudův obchod je...”

„Je to obchod ve východní čtvrti na hlavní ulici. Hele, támhle to je. [Nejobyčejnější Kavárna & Konfekce].”

Směrem, kterým ukázala prstem, byl obchod s otevřenou terasou. Ať jsem se na to díval, jak chtěl, byla to kavárna.

„Jen tak mimochodem ten obchod naproti je Lylyho obchod. [Lylyho tesařský krám].”

Jak jsem se podíval na druhou stranu, byl tam obchod s elegantním dřevěným štítem. Ačkoli dovnitř nechodilo tolik lidí, vcházelo do něj a vycházelo z něj celkem dost lidí.

„Jak to mám říct, jedna strana mi přijde velmi pilná, ale o té druhé uvažuju. Je to pěkná kavárna, ne?”

„Ne? Cloude řekl, že to má být kosplayová kavárna.”

Měl jsem špatný pocit. Nechci tam jít, ne, ale musím tam jít.

„Tak pojďme dovnitř.”

„Ale zdá se, že je zavřeno...”

„To proto, že [Vaření] je pokroucený Smysl, takže to jako kavárna nefunguje. Dobrý den~”

Okamžitě poté, co jsem vstoupil ve stopách klidné Magi, na mě zaútočila litá lítost.

„Přišla jsi. Tak se převleč do tohohle.”

Cloude na nás z nějakého důvodu čekal a držel v rukách růžový oblek pro služebnou a také oblek pro služebnou ve stylu Japonska.

A zatímco Magi po vstupu dál pokračovala v plynulém pohybu, o všem rozhodla úderem do jeho břicha. Ten způsob, jakým ta pěst uhodila, byl nádherný.

„G-gufu... tvoje pěst mi přijde pádnější než předtím. Myslel jsem si, že vyzvracím vlastní orgány.”

„No tak, Kurocchi, takhle si z ostatních neutahuj. To není pěkné.”

„Hmm. Vypadá to, že jsem silnější. Ten prsten je úžasný.”

Všichni tři řekli něco naprosto jiného.

Jako ve snách jsem stál ve vstupu do obchodu a tu scénu přehlížel. Magi zaťala pěst a zkoumala ji, Lyly seděl na barové stoličce dál od dveří a Cloude na zemi vykukoval zpoza svých kolen.

„J-jsi v pořádku?”

„Jsem. Žádný problém. Jen mě to šokovalo, žádná újma na HP nebo bolest.”

„Tak proč říkáš kolemjdoucím lidem něco, kvůli čemu zamrzává atmosféra.”

Cloude zíral na Magi a odfrkl si.

„Proč? To je bláhová otázka. Chci, aby sis to oblékla, protože to chci vidět. Díky tomuto charakteristickému a praktickému růžovému služebnickému úboru se člověku zdá, že se mu služebná vlichocuje, má to záludnou roztomilost. Služebnický úbor v japonském stylu má poklidné a nostalgické barvy jako romance z období Taisho a také japonskou krásu a také mírně vyspělou a neotřelou atmosféru! Chci to vidět. To je celé!”

„Ano, ano. Vážně to nechápu, ale jelikož se s Yun neznáš tak dobře, měl bys radši přestat.”

Jak jsem poslouchal konverzaci mezi Magi a Cloudem, ještě víc jsem se vzdálil.

„No, konec žertů. Yun, chci se tě na něco zeptat. Nevadí to?”

„C-copak?”

Po té zdlouhavé řeči jsem byl mírně otřesený, mírně jsem sbíral síly.

„Svoje šperky jsi nedala nikomu jinému než Magi, že ne?”

„...ten Trionský prsten? Ach, ne. Zatím jsem nevyrobil dostatečnou nabídku, abych je mohl prodat.”

Ačkoli jsem je hlavně použil na to, abych si procvičil očarování, měděné prsteny to nevydržely. Očarování bylo možné aplikovat pouze na šperky z bronzu a vyšších materiálů.

„Aha. Tak tudy.”

Rozhlédl jsem se po obchodě. Vedl nás do místnosti vzadu za pultem, která působila jako dílna. Stěny byly ozdobené látkou a kůží, uvnitř byla také připravená jednoduchá převlékací kabinka z kamene.

My čtyři jsme se posadili kolem velkého dřevěného stolu uprostřed dílny.

„Takže mám pár otázek.”

„J-jasně.”

„Tohle řeknu předem, nevadí, když mi nic neřekneš. Pokud se bojíš o vlastní výhodu ve hře nebo o to, že bys to radši chtěla skrýt, tak mi to nevadí.”

Z Clouda tak nějak sálal dojem, jako kdyby byl policejní vyšetřovatel, a měl jsem pocit, že je ještě těžší s ním jednat. Podíval jsem se po Magi a ona zareagovala dojmem jako: to bude v pohodě.

„Takže se zeptám. Ten prsten, co má Magi na prstu, dokážeš ho vyrobit bez omezení?”

„Jo, když budu mít čas.”

V tomhle bodě jsem si pomyslel, že se zmíním o [Čarovném umění], ale dřív mi řekli, že ze mě nechtějí vytáhnout proces výroby, takže jsem zmlkl.

„Jsi si naprosto vědoma celého procesu?”

„Ještě... ne. Myslím, že vím zhruba půlku.”

„A poslední. Kdybys chtěla Trionský prsten prodat, kolik bys za něj chtěla?”

Nakonec přišla tak nějak nečekaná otázka. Hmm. Je to to nejlepší z mých slabých prstenů, ale mám sebedůvěru, bude to aspoň———

„———Hmm. Nemělo by vadit ho prodat za 15kG?”

„ „ „Haa~” ” ”

A tehdy si všichni povzdechli. Ech, příliš drahé, co? Takže. Takže.

„Příliš drahé, že... takže 10kG.”

„Ne, ne. Yuncchi, je to přímo naopak. To je příliš levné.”

„Strašné~ Jelikož jsem skupovala všechny její předměty, Yun neví, jaké jsou ceny ve stáncích.”

„Jednoduše řečeno ta tvoje věc stojí aspoň 50kG. Pokud se ta kombinace dá volně měnit, pak mágové by za to zaplatili 100kG.”

„Haa? Chtít za pět železných ingotů 50kG, to je příliš. Nemožné.”

Vlastně by bylo v pohodě, kdyby se ingoty prodaly za 500G za kus.

„Momentálně dokážeme přidat jen jeden typ bonusu jako dodatečný účinek. Ale ty dokážeš tři typy. Ačkoli jeden z nich je kletba, cože je negativní účinek. Hráče, co nepotřebují fyzický útok, by něco takového netrápilo, protože je to nijak neznevýhodní.”

No, sám jsem věděl, že pokud bych tam dal INT a MIND a jako negativní ATK, tak bych to mohl prodat mágům a podobně.

Kromě toho bych mohl vyrobit čistě fyzický šperk. Bylo možné to uzpůsobovat konkrétnímu jedinci.

A jelikož jsem měl i Smysl [Zručnosti], jakmile vzroste na 30, stane se z něj [Rytí]. Potom možná budu moct přidávat bonusy s větší volností.

„Jinými slovy je to jediná výhoda.”

„Jo, vybavení hráčům poskytuje zesílení. A teď to hlavní. Chceme, abys nás naučila výrobní proces. Samozřejmě za tu informaci zaplatíme.”

„Haa?”

Došlo na další absurdní požadavek, na chvilku jsem přestal přemýšlet.

Nevěděl jsem, jak si to mám vyložit.

Cloude začal s pokorným výrazem vysvětlovat: „Nejdeme za tebou s RMT. Hodláme ti zaplatit herní měnou.”

„N-ne, počkat. Jak došlo k tomuhle? Co to je s tím, abych vám prodal recept? Já to nechápu.”

„I když se nás zeptáš na význam, no. Jenom že nás ten proces naučíš, je na nic. Jakmile se ta informace objeví na netu, pochopíme to. Ale my tři máme svoji základní filozofii.”

Pořád jsem to nechápal. Určitě mi to bylo vidět na tváři, protože Magi pokračovala v Cloudově vysvětlení: „Základním principem nás tří je [prodávat za rozumnou cenu]. Není dobře, když je něco příliš levné nebo příliš drahé. V beta verzi nám říkali špičkoví řemeslníci, ale to byla jenom náhoda. A tak se naše výrobky obvykle prodaly. Jinými slovy je to to samé, jako kdybychom nastavovali ceny. Proto chceme informace o předmětech, abychom mohli nastavit řádnou cenu.”

To znamená, že to oni ve hře naznačují, co je spravedlivá cena?

„Například kdybys tímhle svým novým receptem vyrobila šperky. Ať už by to bylo levné nebo drahé, na tom nesejde. Kdyby se ta cena považovala za příhodnou, co si myslíš, že by se stalo?”

„...kdybych prodával za levno, znovu by se to rozprodávalo za vyšší cenu. Kdybych prodával za příliš draho, tak bych akorát kšeftařil.”

„Přesně. Navíc kdyby toho na trhu bylo málo, bralo by se to za premium a byla by tu možnost, že by z toho vzniklo semeniště pro RMT. Nechceme, aby se něco takového stalo.”

„Proto chceme dopředu vědět metodu přípravy pro případ, že až se někdo objeví a vyrobí to, abychom byli schopni poskytnout stejnou věc za rozumnou cenu. No, můžeš se nám vysmát, pokud si myslíš, že chtít vyvažovat hru je pokrytectví. Prostě najdeme jiného hráče, co našel ten nový proces, a budeme vyjednávat s ním. Přece jenom herní měna je imaginární zlato. Nelitujeme, ani když musíme zaplatit za informace.”

Jinými slovy pokud jim to řeknu, vydělám na tom. A také to bude rozumná cena.

„Takže to není o tom, abych to prodal. Ne? Je to o tom, že už na to někdo přišel.”

„Jo. Nemáme v úmyslu ti ve hře překážet, Yuncchi. Nevadí, když budeš hrát, jak chceš. A taky nevadí, když tuhle nabídku odmítneš,” řekl Lyly.

Takže jsem si pomyslel, že nebude vadit, když s nimi budu spolupracovat. Můj první dojem z Clouda a Lylyho byl špatný, ale udělal mi tuhle skvělou zbroj. Navíc jsem důvěřoval Magi.

„Rozumím. Řeknu vám to. I když to není nic zvláštního.”

„Ach, to nám pomůže.”

Vysvětlil jsem jim svůj smysl [Čarovné umění].

Nově jsem získal dvě schopnosti 《Očarování schopností》 a 《Očarování předmětu》. Dodatečné účinky na Trionském prstenu jsem přidal za pomoci 《Očarování předmětu》.

„A z nějakého důvodu pokud k tomu nepřidám kletbu, tak se to rozbije.”

„Rozbije?”

„Pokud tohle pravidlo nedodržím, tak předmět zmizí. Můžu materiálu udělit tři účinky, ale je možné, že v závislosti na řád a typ materiálu se množství možných očarování možná zvýší nebo sníží. Kromě toho u jídla a spotřebních předmětů to nejde. U materiálu to šlo. To je tak všechno, co zatím vím.”

„Hee~ Yuncchi, tys to vážně celkem dost prozkoumala. Tak zhruba chápu, co je 《Očarování předmětu》, ale co dělá 《Očarování schopností》?”

„《Očarování schopností》 je, totiž... to jsem ještě neověřil, takže si nejsem jistý. Ale pravděpodobně tím můžu do předmětu vkládat schopnosti.”

„Proto jsi řekla, že víš jenom půlku. Jsem rád, že jsem se zeptal předem,” zamumlal Cloude.

Ne, podle mě to bylo naprosto zbytečné.

„Yun, naučila ses další přehnanou schopnost. Mít schopnost volně vkládat své schopnosti do předmětů je praktické.”

„Ne, já si nemyslím, že by to bylo užitečné...”

Ehm, mám [Umění] od [Luku] Střelba do dálky a Rychlý luk – druhá forma a taky recepty z [Mísení] a [Syntézy]. Také mám dodatečné schopnosti ze [Zručnosti]. Tohle se dá využít při 《Očarování schopností》.

《Očarování schopností》 nedokáže pracovat s pasivními schopnostmi, které jsou přidružené ke Smyslům, například dalekozrakost nebo noční vidění nebo zaměřovací schopnosti u [Jestřábího zraku] nebo hodnotící oči u [Zručnosti].

Cílovému předmětu se mohly přidělit takzvané aktivní schopnosti.

Proto se nedá přidělit zvýšení rychlosti od [Nárůstu rychlosti] nebo dalekozrakost od [Jestřábího oka], nejde to.

„Je několik možností, jaké předměty se dají očarovat. Jestli se to dá přidělit materiálu nebo ne a co se stane s očarovanými předměty, pokud se jedná o magickou schopnost – odkud se spotřebovává MP. Podle těchto tří kritérií se to může dost změnit.”

„Musí se to ověřit, že? Tak Yuncchi, zkus očarovat tuhle hůl.”

Ten kus dřeva, co Lyly vytáhl, začal vyzařovat světlo a proměnil se na hrubou hůl. Určitě to udělal schopností [Tesařiny].

„Nevadí to? Ale já nemám žádné magické Smysly.”

„[Čarovné umění] je také Smysl z magické třídy. Copak by nestačilo to očarovat [Očarováním]?”

„Dobře. Ach... zdá se, že potřebuju registrovat klíčové slovo.”

Zdá se, že bylo třeba slova, kterým by se schopnost aktivovala. Hmm, přemýšlím, jestli to je kvůli tomu, aby se to nepřekrývalo s vlastními schopnostmi výrobce? Takže – co třeba „aktivovat”?

„Nastaveno. Takže, 《Očarování schopností》[Očarování]——Útok.”

Vysálo mi to MP a hůl začala vyzařovat rudé světlo a její statistika se změnila.

Hůl [Zbraň]

ATK +2, INT +8 / Dodatečný účinek: Očarování ATK


„Takže můžu to vyzkoušet?”

Lyly se chopil hole.

„Klíčovým slovem je [aktivovat].”

„Jasně, jdeme na to. [Aktivovat]!”

Po Lylyho hlase hůl zazářila rudým světlem, které Lylyho obalilo. A pak se ta hůl –—rozbila.

„Aha. 《Očarování schopností》 je příliš silné, takže tohle je kompenzace. Schopnost 《Očarování schopností》 se dá použít jenom jednou a pak se to může vyhodit. A Lyly, co tvoje MP?”

„Můj ty světě. To očarování se aktivovalo bez MP.”

„Ooch, dá se to použít i bez Smyslu MP, protože ho nespotřebovává. Ale je to na jedno použití.”

Ničit zbraně je škoda, vytanula mi na mysli tahle nemístná myšlenka.

„Tohle je nebezpečné, rozhodně po tom bude poptávka. Hodně se mění tím, že to může používat nejenom Yuncchi, ale i já. Kdokoli to může použít. Tohle se nedá vložit jen do vybavení, ale také do prostého materiálu. Levné předměty se můžou proměnit na předměty, s jejichž pomocí se dá použít magie.”

Potom jsme experimentovali s několika předměty, ale omezení 《Očarování schopností》 zůstalo stejné.

Očarovaná schopnost se dá do předmětu vložit odděleně od 《Očarování předmětu》.

A přidaná schopnost se neaktivuje, pokud výrobce dopředu nenastaví klíčové slovo. Kdykoli se schopnost užije, tak se předmět rozbije. Nechat si uprostřed souboje zničit zbraně nebo zbroj je smrtelné.

Mezi schopnostmi bylo pár, které se nedaly začarovat. Byly to 《Očarování schopností》 a 《Očarování předmětu》 od [Čarovných umění], jenom tyhle dvě. Bylo očividné, že to nepůjde.

A poslední věc, to, že to šlo použít na materiály, má velký význam. A předměty, na které se použilo 《Očarování schopností》 se dají volně přejmenovávat.

„Hmm. Aha. Momentálně na to má Yun monopol.”

„Vypadá to tak. No, nemyslím si, že to je všechno. Přesně jako když 《Očarování předmětu》 rozbije šperk z bronzu, pokud má materiál s ohledem na užívanou schopnost řádně vysoký řád, možná se to nerozbije. Pokud na něco přijdeš, dej nám vědět.”

Vážně jsem těm třem byl vděčný. Ačkoli kromě toho, že mi pomohli si věci ujasnit, to oni byli vděční mě.

„Díky, že jsi přišla. Yun, pokud budeš chtít prodat předměty vylepšené [Čarovným uměním], budu ráda, pokud s námi prokonzultuješ cenu.”

„Ano. V tom případě to budu já, kdo bude za takovou radu vděčný.”

„Takže, Yun. Tohle je poplatek za informace.”

Objevilo se tržní okno propojené s Cloudem. A pak když jsem spatřil nabízenou částku, myslel jsem si, že mě šálí zrak.

———3.000kG. Neboli 3M.

To je příliš, bylo to neskutečné. Jak mi najednou dali 3M, byl jsem zmatený.

„Nene, to je tak moc, že to je divné! Počkat, počkat, počkejte chvilku!”

Jak jsem vykřikl, Cloude naklonil hlavu ke straně. Magi a Lyly se suše usmáli.

„Člověk dostává zaplaceno za odvedenou práci. To je přirozené. Navíc jsme všichni tři předem prodiskutovali, jaká by byla rozumná cena. Je to spravedlivé.”

To znamená, že ti tři přemýšleli a došli k závěru, že každý přispěje 1M?! Nene, to musím odmítnout.

„To si nemůžu vzít...”

„Tím se netrap. V téhle hře takové peníze využiješ mrknutím oka. Přece jen je to dvojnásobek toho, co je třeba ke koupi obchodu. A ještě víc je třeba na rozšíření zařízení. Proto si to vezmi. Nebo to vrátíš?”

Po Cloudových slovech moje vůle zeslábla. Velké peníze působily lákavě. Ale pokud bych je měl u sebe, byl bych nervózní. Zaprvé, se svým vybavením bych s PK prohrál. A nechtěl jsem, aby taková obrovská suma peněz přišla nazmar. Víc bych ocenil zboží. ———Správně, nemělo by vadit, když to co nejdříve proměním na předměty.

„Ehm, totiž... Cloude a Lyly. Za 1M pro mě připravte vybavení.”

„Jasně. Yuncchi, ty používáš luk, ale jaký mám udělat? Dlouhý luk? Nebo možná krátký luk? Jaký bonus, ATK nebo DEX? Dohodneme se na 400k.”

„Tak já si vezmu 600k a vyrobím pas a spodek. Co se týče zesilujícího materiálu, to se dá udělat později. Bonus dám DEX, stejný jako posledně a doufám, že design necháš na mě.”

„Ehm, Lyly. Co se týče luku, dlouhý luk s ATK bonusem. A Cloude, stejný bonus na zbroji. Co se týče designu, absolutně žádné sukně.”

Tak nějak mi přišlo nepatřičné, jak jsem si tak v pohodě objednával vybavení. A taky když jsem řekl žádné sukně, Cloude se zatvářil nepříjemně.

„Jsi dokonalá modelka, co jsem našel! Námořnické uniformy a kněžské hábity, kostým bojové panny. Yukaty a chengsamy, dokonce chci, aby sis oblékla plavky. Se vším se vyrovnám, ale alespoň si obleč sukni!”

„Ne, znervózní mě, když to budeš tak moc zdůrazňovat. A hele, proč se na mě díváš spatra.”

„Až se do toho oblíkneš, pořídím SS z různých úhlů! Taky ti dám slevu a budu spokojený!”

„Já nechci! Nebo spíš jsem muž!”

Co... muž. Tak oděv pro skautíka, vojenská uniforma, námořnický kostým. Ne, měl by to být ležérní oděv nebo oděv šermíře. Nene, musí to být jeden model z kolekce zvířecích pyžam, oblek skrývající tělo... a tak dále. Zaslechl jsem něco celkem znepokojujícího.

Magi si znovu nasadila Trionský prsten a zaťala pěst. Jak se na ni Cloude podíval, začal se mu na čele perlit studený pot.

„Prosím, nosit sukni je příliš trapné, cokoli jen to ne.”

„Dobře. Řemeslník musí splnit zákazníkovo přání. Ale jednoho dne tě přemluvím, aby sis oblékla můj kostým.”

Kukukuku... hej, to je děsivé. Ta super atmosféra byla nějak zničená.

No, dobrá. Zaplatil jsem těm dvěma 1M dopředu.

„Vážně nemám ponětí, co dělat se zbývajícími 2M.”

„Yuncchi, zrovna teď používáš začátečnické vybavení, takže o tom nevíš, ale oprava vybavení nečekaně vyžaduje čas a peníze.”

„Jen tak mimochodem, cena za opravu zničeného vybavení se odvíjí od jeho řádu. U zbraní je to zhruba 20% pořizovací ceny. Za zbroj si počítám 10%.”

Jinými slovy 80k za luk, o který jsem si zrovna řekl, a 30k za jeden kus zbroje. Celkem za všechny předměty, co jsem si objednal, by bylo 140k.

„No, cenu také ovlivňuje míra poškození. Tohle je suma, co použiješ okamžitě a taky plánovaně.”

Byl jsem Magi za její slova vděčný. Doručil jsem jí lektvary a odhlásil se.
-----------------------------------------------

~ 3M, to použije hnedka, koupí dalších pár polí, vylepšené vybavení na řemeslnická umění, nějaký ten materiál a bude to v tahu. ~

~ Pro případ, že by někdo nevěděl (nebo byl lenivý poprosit strýčka Googla): RMT = real money trading = to jest placení reálnými penězi / SS = screenshot = foto obrazovky ~

~ A tohle byla poslední část 6. kapitoly! ~


Hlavní stránka novely
Seznam postav

<Předchozí>...<Následující>

7 komentářů: