pondělí 24. dubna 2017

DM - kapitola 12


Kapitola 12 – Pojďme se naučit životní magii!


Tady Satou, ačkoli jsem zažil mnohá setkání, je škoda, že okamžitě skončí, takový Satou.

Je to tou tváří! Je to tou tváří, co!





Protože se včera událo mnoho věci, hned po večeři jsem hluboce usnul.

Dneska je čtecí den!

...To jsem si myslel, ale v pokoji je tma. Je tu okno, kudy dovnitř jde světlo, ale pořád to nestačí na to, abych si mohl číst, je tu příliš šero.

Pokud se nemýlím, nedaleko tohoto hostince je kavárna s otevřenou terasou.

Pojďme na snídani na specialitu té kavárny. Nevím, jestli něco takového existuje, ale...

Nálevna v přízemí hostince je nacpaná snídajícími lidmi. Zdá se, že počet hostů se od včerejška zvýšil.

Jelikož jsem šel ven, předal jsem klíče paní hostinské. Když jsem vyšel z hostince, vesele mě pozdravila Martha. Tenhle starý chlap je oslněn tvou ranní zářivostí.

I u brány to vypadá podstatně živěji než předvčerejšky. Dovnitř a ven proudí mnoho velkých vozů tažených lidmi, co vypadají jako rolníci. Copak na tažení nepoužívají krávy nebo koně?

Když jsem se porozhlédl po okolí, okamžitě jsem našel tu kavárnu. Je trochu dál, než jsem si pamatoval.

Zdá se, že uvnitř se podávají jídla a terasa je na odpolední dýchánek. Když jsem se na to zeptal číšnice, nezdá se, že by o tom rozhodl majitel. Protože uvnitř kavárny je trochu tmavo, zajistil jsem si místo na terase, aby se mi snadno četlo.

Na snídani jsem si objednal ovoce a sendviče. Sendvič byly dva krajíce sladového chleba se šunkou, zeleninou a sýrem uprostřed. Ovocný džus připomíná citrus. Chutná to trochu hutněji než pomeranč. Sklenice není ze skla, ale z mědí, ale jelikož je džus vychlazený, stejně je celkem dobrý. Přemýšlím, jestli to vychladili s pomocí životní magie? Moje motivace naučit se magii se zvedla~

Ach, ano, jsou tu 3 číšnice. Dvacetiletá boubelatá zrzka, šestnáctiletá štíhlá dívka s kaštanovými vlasy a velkou pihou jako slza a poslední je dívka, které je méně než 12 let, s dlouhými černými vlasy.

Všechny vesele pracují.

Zatímco jsem si užíval výhled, četl jsem úvod do životní magie.

Životní magie je magie neklasifikovaná v žádném ze čtyř základních živlů magie, je to soubor magie užitečné v každodenním životě. V porovnání s živelnou magií je nesrovnatelně slabší. Na oplátku není třeba moc magické moci, takže ji dokážou použít i lidé, co nedokáží použít útočnou magii.

Nicméně i s tolika praktickými kouzly na životní magii většina mágů kouká z patra. Mágům, co dokáží použít akorát životní magii, říkají zaklínači a k takovým lidem se nechovají jako k mágům, ale spíš jako k všeumělům. Kvůli tomuto předsudku se jenom pár mágů učí životní magii. Na tohle si dokonce autor stěžuje v knize.

„Dobré ráno, Satou!”

Někdo mě pozdravil z ulice. Je to Nadi.

Myslel jsem si, že je pořád ještě v šoku z té včerejší události, ale vypadá překvapivě čile. Je silná dokonce i na energetický archetyp!

„Dobré ráno. Jak se vede, Nadi?”

„Díky, že jsi mi včera pomohl. Nejenom že jsi mi pomohl dostat se z nebezpečné zóny, dokonce jsi mě poslal i na koňském povoze.”

„To nic, nebylo to moc.”

Jelikož je tu, nabídl jsem jí židli.

„To je kniha o životní magii?”

„Ano, koupil jsem si ji včera v naději, že budu schopen použít alespoň základy.”

Jelikož moje životní magie je v levelu 10, zbývají mi akorát zaříkadla.

„U životní magie ti s ohledem na tvůj hlavní živel doporučuju trénovat Pramen vody nebo Sušení. Ve většině knih se doporučuje Zážeh, ale pokud ve městě způsobíš požár, mohlo by to být nebezpečné.”

To ano, přesně jak řekla.

„U Pramene vody můžeš vodu zachytit do vědra, ale prosím nepoužívej kovový hrnek, co máš vedle, protože se snadno poškrábe.”

Vytáhnu vodu z páry?

„Co se týče Sušení, můžeš trénovat s pomocí vlhkého oblečení na věšáku.”

To je celkem vědecká debata. I když je to fantazie.

„Správně, ty nepoužíváš hůl, Satou? Pokud nemáš hůl, nemůžeš používat magii.”

Cože! Existuje takové omezení.

Tak mě tak napadá, že ten mág dřív hůl měl, i uživatelé životní magie používali hůlku.

Počkat, co ten voják? A ani kněžka žádnou neměla.

„To myslíš parionskou kněžku? Pokud ano, tak ty mají místo hůlky svaté znaménko. Voják měl pravděpodobně nějaký jiný zaříkávací nástroj nebo možná záložní krátkou hůlku?”

„Nadi, co je zaříkávací nástroj? Je to něco jiného než hůl?”

„Zaříkávací nástroj je něco jako prsten nebo podobný šperk, co funguje jako hůl. Je to předmět, co se používá k usnadnění aktivace magie. Má nižší účinek než hůl a jsou drahé, takže je má jenom pár mágů. Ačkoli při povolání jako magický šermíř, kdy není možné použít hůl, je to nezbytné.”

Co jiného čekat od živoucí wikipedie. Jedna ženská encyklopedie, Nadi.

Tak hůl... V inventáři mám různé druhy magických hůlek. Ale mají příliš silný účinek, je to děsivé. Pokud by to šlo, rád bych nejdřív trénoval s levnými věcmi.

Ale magický obchod v centru nebude nějakou dobu otevřený, kdepak bych si mohl nějakou opatřit?

„Nadi, nevíš, kde bych mohl sehnat krátkou hůlku?”

„Tak v magickém obchodě na hlavním... Ale jak se dalo čekat, kvůli včerejšku je zavřený, že? Myslím, že se dají koupit v alchymistickém obchodě v západní čtvrti.”

Udělal jsem si poznámku, jak se dostat do alchymistického obchodu.

A když mi Nadi řekla důležité tipy k západní čtvrti, šla zpět do práce.

Teď, když je čas oběda, se počet zákazníků na terase zvýšil.




Jak jsem dojedl těstoviny k obědu, dočetl jsem i úvodní knihu.

...Proč je tohle fantastické město v chuti tak osobité!

10 minut poté, co jsem vstoupil do západní čtvrti, se obsah mého falešného měšce, co jsem si pověsil za pas, vypařil. Dno měšce je rozříznuté a po obsahu není ani vidu, ani slechu. I když uvnitř jsem měl jenom groše.

Jak jsem se podíval na protokol, nebyl to kapsář. Vážně to je herní funkce.

Prošel jsem oblastí, kde prodávali každodenní potřeby, a počet podezřele vyhlížejících obchodů se začal zvyšovat. Kolem jde vidět, jak se tu potloukají sexy ženy a zle vyhlížející staříci.

Ve středu západní čtvrti je náměstí. Alchymistický obchod je ještě dál.

Na náměstí jsou vyrovnané pouliční stánky, prodávali tam ptáky, dobytek a podobně a stánkaři mezi sebou soupeřili.

U vstupu na náměstí kupec prohlašoval něco o trhu s otroky. Zdá se, že bude od zítřejší noci otevřený tři dny.

Když jsem se podíval pořádně, spatřil jsem chlapce a dívky s otrockými obojky na krku, jak stojí vedle dobytka. Zdálo se, že polovina byla zraněná. Všichni ti otroci měli mrtvé oči. Dobytek vypadal zdravěji než oni.

Měl jsem nutkání je všechny koupit, ale jenom pro vlastní uspokojení, takže jsem to neudělal.

Přece jen by to neskončilo jejich propuštěním. ...Není tohle jenom výmluva?

Když jsem odešel z náměstí, ulice lemovaly nevěstince. Mám takový lehký pocit, jako by to bylo historické drama.

Ale stejně, lascivní profesionální starší ženy jsou nejlepší, že? Je lepší profík, co je zběhlý v sexuální kultuře, než neochotný otrok.

Dneska večer pojďme do podniku s nádhernými staršími ženami! Jestlipak je tu kabaret? Rád bych si lascivně popovídal v bublinkové koupeli, ale...

Velice jsme odběhli od hlavního tématu.

Zdá se, že alchymistický obchod se nachází uprostřed ulice s nevěstinci.

Pravděpodobně je tu velká poptávka po léčivech~

Přemýšlím, jestli to je díky Nadině radě, abych chodil jenom po středu ulice, ale dorazil jsem do alchymistického obchodu, aniž by mě odtáhli do postranní uličky. Ne, počkat, potkal jsem toho kapsáře, takže to nebylo úplně bezpečné...

„Dobrý den. Máte otevřeno?”

V obchodě za pultem stál trpaslík. Dovolte mi říct jedno, vůbec není roztomilý. Je to malý starý mužík vysoký zhruba 1 metr. Je to gnóm? Nebo hobit?

V mém menu se píše, že pochází z rasy skřítků. Když jsem se podíval pořádně, vyskočilo označení „zemský skřítek (gnóm)”.

„Pokud jenom okouníš, vypadni.”

Au, to bylo chladné.

...Tohle není slovní hříčka, jasné?

„Rád bych si koupil krátkou hůlku, máte nějakou skladem?”

„Zaklínač, he? Mám levnou, drahou a hodně drahou, jakou chceš?”

Takový drsňák~

„Prosím, ukažte mi levnou a drahou.”

Prodavač vytáhl dřevěnou a měděnou hůlku. Hůlky vypadají jako něco, co měl jeden slavný britský chlapec, je to prostá hůlka. Pokud to nechápete, představte si prosím taktovku, akorát o něco tlustší.

Zíral jsem na obě hůlky a výkon obou se zobrazil v menu.

Dřevěná má [Podpora magické aktivace +3], [Rozšíření magického efektu -2] a tržní cenu 2 velkých měďáků. A měděná vedle má [Podpora magické aktivace +3], [Podpora soustředění magie +2], [Rozšíření magického efektu +2] a tržní cenu 2 stříbrňáků.

Upřímně řečeno, i když vidím jejich výkon, nechápu, v čem je rozdíl.

Zdá se, že měděná hůlka má lepší výkon, ale ta dřevěná vypadá jako hůlka, co by měl kouzelník, takže si koupím tu.

Prodavač vypadá nespokojeně, jelikož jsem si vybral tu levnější.

Taky si tu stejně dobře můžu koupit nějaké léky.

Správně, pokud se řekne alchymie, tak mě napadají lektvary.

„Máte manuál a nástroje na mísení?”

Prodavač se se šklebem zasmál. Pravděpodobně si myslí, že jsem snadná kořist.

[Úvod do mísení léčiv, praxe], [Kniha jedů a protijedů], [Kniha nemocí a léčby], 5 sad nástrojů na mísení ve výstředních pouzdrech, sada nástrojů na sběr léčivých bylin a sada chemických směsí pro začátečníky. „Tohle je všechno!” řekl, když to všechno navršil.

...Hmm? Zkouší mě?

Nástroje na vštípení magie mají ve statusu napsáno [Nástroje na vštípení magie, falešné]. Ostatní jsou opravdové.

„Nemáte jiný nástroj na vštípení magie? Tenhle se mi nezamlouvá.”

Otevřeně jsem ukázal na ten falešný nástroj. Takhle se chovají dospělí.

„Fumu, tohle je nástroj na vyhledávání amatérů, co ničemu nerozumí.”

Tak nějak vypadá šťastně. Není to vidět jenom na jeho tváři, ale i atmosféra trochu zjemněla.

Tentokrát vytáhl 3 vštěpovací nástroje.

Jeden je zdobený prvotřídně vyhlížejícím vzorem, další je nástroj, co vypadá dost opotřebovaně, a poslední vypadá levně a je to evidentně atrapa. Ten prvotřídní je obzvláště vybavený magií. Když jsem ho zvedl a máchl rukou, sálalo z něj slabé zelené světlo. Není třeba ani říkat, že i ten drahý byla atrapa.

„Takže si vezmu tenhle.”

Samozřejmě že jsem si vybral ten dobře opotřebovaný.

Má tržní hodnotu 15 zlatých, he? Každopádně zaklínač začátečník, co si přišel koupit hůlku, vypadá jako člověk s penězi?

„Aha, takže sis vybral tenhle... Pokud budeš mít tenhle, už nebudeš potřebovat jiný, ani až se z tebe stane alchymistický veterán. Tedy kromě surových materiálů.”

„Kolik to bude?”

„10 zlatých.”

Ech, není to mnohem levnější než udaná tržní cena?

Když prodavač viděl, jak jsem se tvářil, zašklebil se.

„Jak jsem si myslel, máš techniku zhodnocení.”

Prodavač vypadal, že byl na svůj odhad hrdý. Já takovou techniku nemám.

>[Získána technika Zhodnocení]

Nedohadujme se...

„Vážně to je za 10 zlatých?”

„Jo, pomůže mi, když někdo tak schopný jako ty bude studovat alchymii.”

Když tak o tom přemýšlím, není to díky technice smlouvání?

Zaplatil jsem a kromě jiného jsem si převzal i knihy. Jak se dalo čekat, do tašky se mi nevejdou.

Rozhodl jsem se vrátit do hotelu s knihami v obou rukách.

Když jsem prodavači poděkoval, odešel jsem z obchodu.

Počet věcí, co je třeba udělat, se zase zvýšil.

Alchymii se naučím, až se naučím životní magii!
-------------------------------------------

4 komentáře: