sobota 28. října 2017

DM - kapitola 38


Kapitola 38 – Satouovo tajemství


Tady Satou. Během období, kdy jsem hledal práci, jsem dokončil analýzu a rozvoj svého já.

Trochu se zdráhám si na to vzpomínat.




Posadil jsem se na postel a brašnu položil vedle sebe.

Jakmile Arisa vešla do ložnice, sundala si plášť, a když se začala i svlékat, zastavil jsem ji úderem hranou dlaně do hlavy.

„Auvej~ Co, ty po mě netoužíš?”

„O tom rozhodneme za 10 let.”

„Ale ne~ Tohle je vzácná příležitost zneuctít vzácné tělo chlapce...” mumlala Arisa zbytečně, ale stejně se zase oblékla a posadila se na protější postel. „V poledne jsi zmínil něco o konzultaci. Stalo se něco?”

„Přemýšlím, kde bych měl začít...”

„Co kdybys mi řekl všechno? Přece se říká, že král šel ven bez šatů~”

Copak ta pohádka nekončí tím, že všechno vyjde najevo?

„Tak co kdybys vynechal to, co nechceš říct? I když pokud mi rozkážeš, abych to nikomu neříkala, stejně to nebudu moct nikomu vyzvonit~”

„To je pravda...”

Technika s dlouhým dosahem na jedno použití, co jsem měl, když jsem se sem poprvé dostal? Tak to trochu pozměním a řeknu, že jsem jí vyhladil všechny jedince šupinového kmene.

Mluvil jsem celkem pevným tónem, ale Arisa se z nějakého důvodu suše usmívala.

„Co je, já se nechvástám, víš?”

„Rozumím, ale jedinečná technika je tvoje eso v rukávu, měl bys ji řádně skrýt.”

„Promiň, budu si dávat pozor.”

„Tak čeho se týká ta konzultace? Byl ten šupinový kmen spřízněný s Lizou?”

Arisa mi naslouchala, zatímco si na posteli objímala kolena. Jelikož je její nová sukně dlouhá, ulevilo se mi, že není vidět její spodní prádlo.

Lizin kmen žil v mokřinách daleko odtud, před mnoha lety je vyhladili po roztržce s kmenem lasic. Liza mi o tom řekla během grilovací párty tehdy v labyrintu. Zdá se, že když se potloukala se svou rodinou, unesl ji nějaký člověk, co chytal otroky. Taky řekla, že ona a její rodina se Dračího údolí obávali, a tak se k němu nepřibližovali.

„Ne, to ne, to jenom, že i když jsem omylem vyhladil celý kmen, necítím žádnou vinu. Mám pocit, jako bych ten pocit viny mohl naprosto vypnout jako s vypínačem. Jako kdyby mi někdo manipuloval s pocity...”

Kdyby mě skoro neovládla Arisa, pravděpodobně bych o tomhle taky nepřemýšlel...

„V mém minulém životě se tomu říkalo paranoia! Ale s tím se asi nespokojíš, co!”

„Tohle je jiné než paranoia, je to, jako kdyby někdo ten pocit viny vysál a zavřel do skříně... těžko se to vysvětluje.”

„Fu~n? Nebyl jsi původně chladnokrevný?”

„Jelikož jsem byl programátorem, rád přemýšlím výkonně, ale nemyslím si, že bych byl chladnokrevný. Když se na internetu posmívali hře, co jsem naprogramoval, celé dny jsem byl v depresi.”

„Hee~ Takže ty jsi byl herní vývojář? Co to bylo za hru?”

„O tom si promluvíme později. Teď je tu tohle—”

„Chceš vědět důvod, proč máš pocit, že máš vypnuté pocity?” skočila mi Arisa do řeči a mírně uličnicky se usmála. „Možná máš příliš vysoký atribut MND?”

„To vážně mám, ale...”

„Když máš vysokou VIT, tak jsi schopen snést mnoho úderů, ne? MND je takové mentální verze. Přece jenom člověk se naschvál sžírá vinou. Pokud nejsi zrovna masochista, tak by to mělo rychle vymizet.”

Vážně?

Myslel jsem si, že v tom má někdo prsty, ale je to jen problém s mou statistikou...





„Takže další.”

„Ouke~j, jen na mě~”

Arisa dělala blbosti, ale je uklidňující, že mám někoho, komu se můžu takhle svěřit.

„Na základě té předešlé logiky, pokud mám vysokou INT, měl bych mít dobrou paměť, a přesto mám pocit, že jsem teď v porovnání s předtím extrémně zapomnětlivý. Co to má znamenat?”

„Jů~ ee~ i takhle mladý máš amnézii?”

Užuž jsem chtěl Arisu udeřit hranou dlaně, ale rychle si chránila hlavu. Protože její nervózní postoj vypadá roztomile, tentokrát to nechám být.

„Dělám si srandu, ačkoli porozumění a paměť jdou ruku v ruce s INT, neznamená to, že se zvyšují stejnou měrou. Pokud vysoká INT znamená, že na nic nezapomeneš, tak by neexistovali žádní roztržití učenci, ne?”

To snad ne...

Můj profesor měl jenom krůček od Nobelovy ceny. Hned mi na mysl vytanuly jeho roztržité epizody jako otočná lampa a podobně.

„...To znamená, že jsem byl vážně jen paranoidní?”

„Vypadá to tak~”

Arisa padla na postel a zasmála se.

Když už jsme u toho, tahle moje paranoia vznikla kvůli tomu, že se mě pokusila očarovat mentální magií...

Ale i když jsem si tohle pomyslel, nejsem tak dětinský, abych to řekl nahlas.





„Hele, Ariso.”

„Co? Chceš se ulepit?”

„Toho se zdržím.”

Tahle holka vážně ráda říká příliš mnoho.

„Co jsou vůbec levely a techniky?”

„Jako ty z RPG?”

„Existuje ještě nějaký jiný význam?”

„Nevím. Když jsem se setkala s Bohem, nezeptala jsem se na to. A když jsem se ho snažila dovolat po znovuzrození, neodpověděl mi.”

„Jen mi řekni, co víš.”

„Tak dobrá. Hádám, že techniku můžeš nazvat kondenzací zkušeností a znalostí? Když máš techniku, necítíš, že tak nějak víš, co a jak? Možná to má blíž k intuici. Například vařit můžeš i bez techniky, ale pokud člověk s technikou ve vysokém levelu uvaří ze stejných surovin a se stejnými nástroji, jeho jídlo bude mnohem lepší.”

Aha... Ale techniky identifikace a odhad tržní ceny jsou celkem očividné?

A taky 'tamto' je jiné?

Zeptal jsem se na to Arisy: „Co takhle něco jako technika smlouvy, u které se účinek jasně projevuje?”

„No, technika smlouvy je druh magické techniky. Má svoje zaříkadlo a taky na smlouvu používá magickou moc. Ale v podstatě je to pořád stejné jako ostatní techniky, víš? I když nemáš techniku, pořád můžeš odříkat zaříkadlo a použít kouzlo smlouvy. Tedy pokud máš hodně magické moci. Ale podobně jako u ostatních magických technik, když nemáš techniku, je na to kouzlo třeba mnohem více magické moci a míra úspěchu taky ostře klesne. Takže to je reálně nemožné.”

Taky jsem se zeptal na level technik.

„Tohle je standard pro level technik: level 1 je začátečník, level 3 je plně kvalifikovaný, level 5 je zručný, level 7 je expert a level 9 je génius. Říká se, že level 10 je třída Boha~ ale nikdy jsem to neviděla~”

Vážně, já si obecně zvedal techniky na level 10... Není divu, že jsem tržní cenu vždycky odhadl správně a že jsem skoro vždycky uspěl ve smlouvání.

„Jedinečné techniky nemají level?”

„Ne. Tohle mi řekl Bůh, když jsem se reinkarnovala. Jedinečná technika je střípek boží moci, takže nemají žádné levely. Dobře je zvládni, to řekl~”

Střípek boží moci?

No ano, Meteorický roj je takového jména hoden, ale ostatní jsou sotva znatelné.

„Co?! Co to je s tím nenápadným výrazem?”

„No, ne, když jsi řekla, že jedinečná technika je střípek boží moci, pomyslel jsem si, že moje jedinečná technika je vážně sotva znatelná...”

„Dost na to, aby ses tvářil takhle?”

Ačkoli nemám důkaz pro tuto svou důvěru, rozhodl jsem se jí říct o [Menu]. Navzdory jejímu chování a řeči se Arisa zdá spolehlivá, přišlo mi, že by bylo užitečné, kdybych jí o tom řekl.

Nemám v úmyslu jí o tom povídat do podrobností. Jen jí zhruba řeknu o funkcích.

„Říkám to, protože moje jedinečná technika je Menu se stejným fungováním jako u tebe a u hrdinů.”

„No, jestli chceš, tak si to vyslechnu, ale bude lepší, když si to necháš pro sebe, víš?” poradila mi Arisa.

„Nevadí mi to, ale nikomu o tom neříkej. Tohle je [Rozkaz].”

„Oukej~ vezmu si to s sebou do hrobu.”

Arisa si na posteli klekla a povýšeně se poplácala po své ploché hrudi.

„Moje Menu má Status, Kontrola statusu, Skryj techniku a Inventář jako tvoje.”

„Co jiného čekat od jedinečné techniky, je to podvod~ Ale není to na jedinečnou techniku vážně běžné?”

„To není všechno. Ačkoli si můžu vybrat, které technice přidělím body, nemůžu to udělat u všech technik jako ty. Jde to jenom u technik, co jsem získal vlastní zkušeností.”

„Jé, není to degradovaná verze jedinečné techniky?”

„Skrýt techniku z Menu je lepší. Dokáže to skrýt jakoukoli techniku.”

„Tak to vypadá~”

Zdá se, že to Arisa odhadla.

„Tím myslím, copak jsi ve městě nepoužil techniku Identifikace? Měl jsi příliš nepřirozenou linii pohledu a rozhodoval ses až příliš přesně~”

T-tahle holka, copak je nějaký agent?!

„Jsem dobrá v pozorování lidí. A taky máš techniku vycítění krize, ne? Ačkoli ses tomu podvodníkovi vyhnul vážně skvěle, bylo úžasné, jak sis toho vůbec všiml.”

„To je také součást mého Menu. Vidím pozici lidí nedaleko jako na radaru. Taky mám mapu. A ta má taky automatickou mapovací funkci. Postupně se vyplňuje podle toho, kam jdu. V labyrintu mi to moc pomohlo.”

„Aha, je to vážně [Menu]. Nemyslel sis, že jsi ve hře, když jsi měl tak jedinečnou techniku a nikdo ti to nevysvětlil?”

„Já jsem si myslel, že sním.”

„No, je to neuvěřitelné, já vím~” Arisa chápavě přikývla.





Když už jsme v tom, paní učitelka Arisa mě poučila i o levelech.

„...Proto můžeš levelovat bojem nebo studiem, takže každopádně pokud se aktivně učíš nové věci, získáváš zkušenosti. Když se zkušenosti dostanou na danou hodnotu, level se ti zvedne. Zdá se, že se zkušenosti navyšují rychleji, když bojuješ s určitými netvory.”

Zdá se, že to o těch netvorech se dozvěděla od vojáka a rytíře z její domoviny.

Dávalo to mnohem více zkušeností v porovnání s normálně lovenými netvory.

„Ho? Víš proč?”

„Vůbec, nikdy jsem s netvory nebojovala.” A Arisa pokračovala: „Ale když jde o tebe, ty bys to měl vědět, ne? Podle toho, co jsem slyšela od Lizy a ostatních, za jeden den v labyrintu nabyly 10 levelů. To je víc než za sedm let mého zoufalého studia, víš?”

„No ano, když tak o tom popřemýšlím, byl to abnormální růst.”

„Že~ A proto abychom si zvýšili vlastní míru přežití, měli bychom jít do Labyrintového města levelovat~” řekla to samé jako v poledne.

Tak mě tak napadá, že tehdy řekla ještě jednu zvláštní věc.

„Jen tak mimochodem, co to je období démonických lordů?”

„Přemýšlím, jestli se to tady tak nejmenuje? U mě doma tak nazýváme období, kdy jednou za 66 let začnou útočit démoničtí lordi.”
-------------------------------------------

5 komentářů: