úterý 23. dubna 2019

DM - kapitola 146


Kapitola 146 – Vikomt a Svitkařská dílna


Tady Satou. Někdy se mi stýská po svých studentských létech, kdy se moje rychlost a kapacita v programování při použití integrovaného vývojového prostředí snižovala, protože jsem si přitom četl seznam mnemotechnických pomůcek na binární převod. Ale nechci se do té doby vrátit. Technologie musí přece jenom pokročit. (Pozn.: Hiiii, pokud je mezi čtenáři nějaký programátor, help please <integrated development enviroment> a <mnemonic binary conversion list> . Tohle je jen taková střelba od boku!)



Zahnutý nos, nakrčené obočí, pěstěný knír a řádně dozadu zčesané tmavě blonďaté vlasy. Z jeho očí, které sršely elánem, jsem cítil silnou vůli. Vážně to byl Torumův bratr? Vedle něj jsem viděl stát Torumova otce. Vypadal tak nějak staře, nenapadlo by vás, že je mu pořád jenom 34 let.

„Děkujeme, že jsi zachránil Torumu.”

Bylo to divné. Ačkoli mi děkoval, měl jsem pocit, jako kdyby mi šéf huboval.

To byl Torumův bratr, vikomt Hosaris Shimen.

„Omlouvám se, pane Satou, můj bratr umí mluvit jenom takhle.”

„Jaká drzost. Torumo, co je špatného na mé mluvě?”

Slova samotná byla v pořádku, ale to, jak Hosaris mluvil, vyznívalo jako zatvrzelý mistr, co huboval svým ubohým učedníkům. Vlastně jsem cítil, jak z Arisy sálala slintající přítomnost. Nemohl jsem si pomoct a měl jsem pocit, že popouštěla lesknoucí se auru, což bylo nezvyklé.

Mou největší starostí bylo svolení k návštěvě dílny, a to jsme bez problému dostali.

Také mě vzali jako prvního, ačkoli to nebyla úplně nejvyšší priorita. To bylo ohledně toho slibu, že směníme Torumovu dýku za svitky.

„Vážně, dostal ses do problémů s Jeho výsostí Sharlickem, sire Pendragone, musíš si dávat pozor. Jeho výsost má sklony vyřizovat si rozpory násilím.”

Podle toho, co řekl pan Hosaris, v královském hlavním městě prince považují za potížistu. Zhruba před 10 lety si zahrával s dcerou jednoho lorda, co se měla provdat za někoho jiného, a zanedlouho bylo jedno hraběcí území na pokraji vzpoury vůči království. Tahle záležitost byla také důvod, proč se zrušilo zasnoubení mezi slečnou Ringrande a princem.

Původně ho měli zavřít do vzdáleného kláštera nebo spíš do královské vily pod záminkou zotavení z nemoci, ale kvůli svému výtečnému šermu mu bylo odpuštěno, pokud uspěje jako svatý rytíř. Tato zkazka neodezněla ani poté, co se stal svatým rytířem. Ale zdálo se, že nezpůsobil žádný další velký problém jako s tím lenním pánem předtím.

Jak mohli takovému člověku dát svatý meč?




„Takže inkoust vyrobený z rosy na svatojánské lilii~”

„Když použijeme tenhle inkoust, rozhodně budeme moct přesně ovládat stojan, ale kolik si myslíš, že to bude stát?”

„Ale copak není nemožné získat ty dračí šupiny a vrtný prach, co jsi zmínil, Jungu~”

Za otevřenými dveřmi na chodbě jsem slyšel hlasy lidí. Pravděpodobně to byli řemeslníci, co vyráběli svitky a které zavolal pan Hosaris.”

„Mistře, vítej zpět.”

„Vítej zpět, pane Hosarisi.”

V místnosti nás uvítali obézní muž ve středním věku a pihovatá malá holka s brýlemi a popelavě blonďatými vlasy. Ta žena byla gnóm a v žádném ohledu nebyla krásná, ale ani se o ní nedalo říct, že by byla ošklivá.

„Tohle je Jung, vedoucí dílny. Navzdory tomu, jak vypadá, je odborník na výrobu svitků v celém království Shiga. Dívka támhle je Natalina. Když přijde na tvořivost, je v dílně nejlepší. Bezpochyby splní tvoje očekávání, sire Pendragone.”

Tvořivá, jinými slovy vyrábí podivné svitky, co se neprodají, a pro dobro vynálezů používá peníze, jako kdyby rostly na stromech. K mému účelu se rozhodně hodí.

Když pan Hosaris ty dva představil, odešel z místnosti. Toruma jej následoval. Přišel sem, jen aby je pozdravil, takže s tím nebyl žádný problém.




Ukázal jsem Jungovi seznam svitků, co chci, aby potvrdil, že se dají vyrobit. Ale svitky obsahující pokročilou magii přece jenom nešly. Navíc nepřijmou magii, kterou používají zločinci a špehové jako Falešná záplata a Odemknout. Kouzla vztahující se ke zločinu nejdou, i když bojová kouzla jsou v pořádku, co?

A přesto byla v pořádku i kouzla jako Prohlédnout nebo Manový provázek, s kterými se dal v závislosti na použití otevřít zámek.

Aby se dal konkrétní svitek vyrobit, řemeslník, co svitek dokončuje, musí být schopen použít tu konkrétní magickou techniku, takže Gravitační, Stinná, Mentální a Zádušní magie nepůjde.

Očekával jsem, že dokáží vyrobit Prostorovou magii, ale zdá se, že prostorové a ničivé svitky dokázali jen na začátečnické úrovni.

Co se týkalo svatých magických svitků, ty se vyrábět nemohly hlavně kvůli náboženským důvodům. Technicky to možné bylo, co?

„Hele, pane rytíři. Chápu, že jsi sběratel, ale i když použiješ magii na tomhle seznamu, nic z toho neudělá dobrý výsledek, víš? Vážně to nevadí?”

„Natalino, trochu se snaž být zdvořilá.”

„Ech~ ale já jsem řádně zdvořilá, ne? Pane rytíři.”

„Je to trochu šroubované, ale já sám jsem povýšenec, takže pokud ti zdvořilá řeč nejde, nevadí, když budeš mluvit normálně.”

Když to Natalina zaslechla, řekla: „Vážně? Hurá!” Zatímco se radovala, Jung ji uhodil do hlavy.

Slíbil jsem, že si nebudu stěžovat, ani když budou účinky kouzel na seznamu slabé. Polovinu kouzel mají skladem, takže půlku zakázky mají hotovou.

„Tohle jsou celkem divná kouzla, ne? Jsou snadná, ale jsou příšerně neefektivní. Nemyslím si, že by byla na základní úrovni, ale kvůli dlouhému zaříkávání je bude těžké použít.”

Kouzla na tomto světě jsou jako „špagetové zdroje” (?) v programování.

Byla jako montéři v éře, kdy kdysi dávno byla jen neschopná CPU protkaná jako puzzle. Proto bylo nesmírně těžké je analyzovat, až jsem měl podezření, že to takhle zatemnili naschvál.

A proto když jsem dělal své vlastní kouzlo, rozložil jsem kouzla do funkcí podle vzoru strukturovaného programování. V důsledku čehož začala být kouzla nesmírně čitelná, ale také to představovalo nevýhody; zaříkávání se prodloužilo a zvýšila se spotřeba MP.

Tradiční kouzla se po tolika dlouhých letech pravděpodobně optimalizovala.

„Nemůžete z nich udělat svitky?”

„Ach, to zvládnem. Jsou trochu divná, ale nezdá se, že by se odklonila od přírodní magie, takže mám pocit, že to nějak zvládnu.”

Natalia až do konce mluvila zdvořile, možná to bylo tím, že na ni zahlížel Jung.

„Takže, pane rytíři. Jelikož bude chvíli trvat, než připravíme zboží, chtěl byste se mezitím podívat po dílně?”

„Ano, určitě.”

Na návštěvu dílny jsem s sebou vzal Arisu. Dílna byla ve sklepení vikomtovy vily, bylo tu mnoho stráží, co ostražitě hlídkovali. Všichni stráže byli výš než level 20 a měli techniky, co předcházely špehování jako [Bystrý zrak] a [Střežení].

Dílna byla rozdělená na mnoho malých místností na provádění specifických procesů. A proto bylo jenom pár lidí, co znalo celý proces. Vypadalo to neefektivně, ale jelikož bylo důležité skrýt technologii, bylo to celkem zevrubné.

Zdálo se, že papíry na svitky vyráběli někde jinde, identifikace je určila jako [Prázdné svitkové papíry, druhé]. Z konverzace těch dvou jsem pochopil, že do inkoustu je třeba jemný prášek z magických jader. Vikomt jel do královského hlavního města, právě aby koupil vysoce ryzí magická jádra. Vypadalo to, že na výrobu svitků mírně pokročilého řádu potřebujete magická jádra z netvorů v levelu 30 a vyšší. Když mi ukázali jádra k výrobě, jejich rudý odstín byl o něco tmavší než barva jader z obrněných mloků.

„Inkoust vyrábíme v této místnosti.”

Jung mírně otevřel dveře, aby mi ukázal vnitřek, vypadalo to, že mě nemohli nechat jít dovnitř. Tady dělali [Inkoust pro svitky, základ]. Obecně jsem chápal materiály, ale jedním z nich byl [Inkoust pro svitky, druhý]. Tohle je celkem těžké.

Ačkoli se tomu říká výroba svitků, potřebovali víc než jen napsat kouzla na exkluzivní papír, vyžadovalo to mnoho procesů. Kvůli tomu jsem musel na běžné svitky čekat 2-4 dny a u svitků na zakázku ještě další 1-2 dny.

Kouzla, co měli skladem, byla následující:

Přírodní magie: Pružný štít (mírně pokročilý)

Přírodní magie: Pružné brnění (mírně pokročilé)

Přírodní magie: Skrz zrak (mírně pokročilý)

Přírodní magie: Převod magie (mírně pokročilý)

Přírodní magie: Vysávání magie (mírně pokročilé)

Přírodní magie: Zlomení magie (mírně pokročilé)

Přírodní magie: Magická ruka (mírně pokročilá)

Přírodní magie: Magické vlákno

Zemská magie: Leštění

Zemská magie: Formování

Vodní magie: Odstranit jed (mírně pokročilé)

Vodní magie: Aqua léčba (mírně pokročilá)

Vodní magie: Vodní léčba

Větrná magie: Klenba

Většinou to byly vzorky bez příjemce. Zdálo se, že nejstarší vyrobili před více než 100 lety.

Cena je 1 zlaťák za tři základní svitky a 2 zlaťáky za jeden mírně pokročilý svitek. Originální svitky mě budou stát 3 zlaťáky, ale jelikož jsem jim dovolil kouzla okopírovat, stáhli to na 1 zlaťák.

Taková vyjednávání byla Arisinou silnou stránkou, ale když jsem uvážil, že jako svou odměnu bude pevně vyžadovat sexuální obtěžování, pomyslel jsem si, že by bylo lepší, kdybych jim prostě zaplatil víc.

Ačkoli mezi zbožím byla prostá magie jako Leštění a Formování, byl jsem šťastný. S tímhle nebudu muset vyrábět pískové nebo dřevěné formy na odlévání.

Hledal jsem ve zboží magii násobného malého štítu, co Raka použil během boje proti démonovi ve městě Gururian – bylo mi řečeno, že se jmenuje [Multimanová šupina] – ale nenašel jsem ji.

Projednal jsem s nimi, jestli by to mohli vyrobit, ale jelikož se zdálo, že to byla pokročilá přírodní magie, nešlo to. Byla to škoda.

Řekli mi anekdotu, že se toto kouzlo původně vyrobilo na reprodukci malých multištítů, co přírodní magií vytvářel Divočákový démonický král. Ale já jim nemohl říct, že v porovnání se skutečností, co jsem viděl, na tom bylo třeba ještě hodně zapracovat. Nebo by to možná bylo vyrovnané, kdyby byl level techniky vysoký?

Svitky vyrobené na zakázku byly tyto:

Přírodní magie: Lehké omráčení (originál)

Přírodní magie: Vzdálené omráčení (originál)

Přírodní magie: Záznam zvuku (originál)

Přírodní magie: Foto (originál)

Přírodní magie: Magick meč (originál)

Vodní magie: Kontrola tekutiny (originál)

Větrná magie: Kontrola vzduchu (originál)

Blesková magie: Kontrola elektřiny (originál)

Ohnivá magie: Ohňostroj (originál)

Světelná magie: Iluze ohňostroje (originál)

Prostorová magie: Jasnovidnost

Prostorová magie: Jasnosluchost

Prostorová magie: Telefon

Životní magie: Jemné umytí

Životní magie: Sušení

Životní magie: Obvaz

Moc magie typu omráčení jsem omezil na řešení záležitostí mezi lidmi. Záznam zvuku a foto bylo na nahrávání a focení během turistiky. Magie typu kontroly byly na výrobu magických nástrojů. Ostatní byly příliš prosté a vedlejší, než aby z nich normálně vyráběli svitky.

Skrz zrak nebylo na to, aby se oblečení jevilo průhledně. Kdybych byl náctiletý, myslel bych si to, ale tato magie se používá na pozorování stavu věcí během tvorby magických mečů.

Magick meč je magie, co vytváří transparentní přímé meče. Tohle mě napadlo, když jsem v muzeu spatřil obraz Yamata. Transparentní meče jsou vskutku fantastické.

Ve skutečnosti měl být ten Magick meč magie mírně pokročilého řádu, ale zdálo se, že to Nataliu dojalo, a tak to vzala jako originální magii.

Nakonec se vyvážilo to, že jsem měl svitků o něco víc než můj momentální rozpočet.

Když prohlídka dílny skončila, Jung mi řekl očekávané datum dokončení svitků. Jelikož byl zrovna náhodou přítomen člověk, co umí použít prostorovou magii, Jasnovidnost, Jasnosluchost a Telefon můžou dokončit za tři dny, zatímco Kontrola vzduchu bude za pět dní. Lidé, co umí používat životní magii, byli na dovolené kvůli turnaji, takže na nich začnou pracovat, až turnaj skončí.

Když jsme šli domů, bylo těžké odvést Nanu, co zůstala s Mayunou.
-----------------------------------------------

~ Na seznam Satouových technik rezignuji... I když celý tenhle seznam svitků se na techniky ještě neproměnil, protože je ještě nemá. ~

9 komentářů:

  1. Na jeho miest by bol asi môj najväčší problém rozhodnúť sa čo a kedy použiť :D

    OdpovědětVymazat
  2. ďakujem, po čase zas jedna kapitola kde sa nevarí a neje. Po sviatkoch "obžerstva" je to príjemné čítanie.

    OdpovědětVymazat
  3. Jako programátor amatér:
    IDE (Integrated Development Environment) = je opravdu vývojové prostředí pro různé programovací jazyky, kde každé IDE má "integrovaný" překladač jazyka, pro který je určen.

    Mnemonic binary corvesion list = mnemotechnická pomůcka, pro pamatování/zkrácení binarniho kódu. Např. 001111011101000 se dá zapamatovat jako "BALON" (B=Bellow=001,A=All=111,L=Low=011,...) - osobně jsem to nikdy nepoužil, ale někomu se to třeba hodí...

    OdpovědětVymazat