středa 21. srpna 2019

OSO - kapitola 5 (3)



Následující den mě zkontaktovala Magi.

Netrpělivě jsem čekal, až bude moje zbroj hotová. Mezitím jsem v tichosti pokračoval ve výrobě lektvarů a cvičil očarování.

Jelikož se mi zdálo, že jsem neměl dost Pilulek, lovil jsem kolem města a sbíral Žlučové kameny a Kožešiny.

Na polích jsem provedl naprostou změnu a začal jsem sklízet Léčivou duchovní trávu a Magickou duchovní trávu a bylinky jsem teď jen kupoval od NPC.

I moje statistika rostla.

-----------------------------------

SP v držení 12

【Luk lv17】

【Jestřábí zrak lv25】

【Magické nadání lv26】

【Magická moc lv24】



【Alchymie lv15】

【Očarování lv28】

【Syntéza lv17】

【Mísení lv24】

【Zručnost lv15】

【Řemeslné znalosti lv12】

Neaktivní:

【Krocení lv1】

【Nárůst rychlosti lv7】

【Odhalení lv5】


--------------------------------------

Z Léčivé duchovní trávy jsem vyráběl Vyšší lektvary. Z Magické duchovní trávy jsem vyráběl MP lektvary. Navíc stejným procesem sušení jsem dokázal zvýšit množství obnovy. Ze začátku víc než polovina selhala možná proto, že moje [Mísení] bylo nízké, ale zrovna teď mám zhruba 70% úspěšnost.

Bylo to také vysoce kvalitní. Jejich množství jsem navýšil za pomoci Nižší proměny hmoty. Ačkoli se rychle připravovaly, nemohl jsem zajistit velké množství. Momentálně jsem velké množství nahrazoval dodatečným množstvím obnoveného HP.

Naopak mou nynější starostí bylo, že jsem nebyl schopen levelovat svůj smysl [Syntézy]. Už nebylo třeba, abych vyráběl syntetické lektvary a už jsem neměl pocit, že by bylo třeba tento smysl zlepšovat. Poslední dobou jsem šípy kupoval z obchodu.

„[Syntéza] se vrátila zpět do stavu smyslu na houby.”

Tímhle způsobem už nebudu [Syntézu] potřebovat. Musím něco udělat. To jsem si pomyslel a podíval jsem se na nevyužité předměty ve svém inventáři.

„Hmm. Poslední dobou jsem neprováděl syntézu tří různých předmětů. Když to zkusím na lektvary, jejich účinnost vzroste. Ale Vyšší lektvary a MP lektvary jsou příliš kvalitní, takže to skončí neúspěchem. Nemám nějaký předmět... kameny?”

V inventáři se mi hromadilo velké množství kamenů. Copak už jich není skoro dvě stě? Když jsem na ně dřív použil [Syntézu] a [Alchymii], tak je to zničilo. Mám pocit, že teď to s největší pravděpodobností uspěje.

„Je lepší to udělat, než se tím jenom trápit—— [Syntéza]!”

Na dlani mi ležel nádherný oblý balvan.

„T-těžké. Musím ho přesunout do inventáře... ach, už je tam, už je tam.”

Jelikož mi zabíraly místo, začal jsem kameny měnit na balvany, abych si zvedl level. Když jsem byl v tom, použil jsem i [Alchymii].

Zkusil jsem to, ale selhalo to. Přemýšlím, jestli je na to nějaké pravidlo. Balvan nebyl kámen vyššího levelu. Přemýšlím, na co se asi používá.

Měly dokonalou velikost. Obložím jimi pole, je to jenom můj vrtoch, ale takhle to bude pěknější. Nechám si pár balvanů.

Šedé kameny, okrová půda a zelené bylinky. A také žlutá a fialová Detoxikační a Paralytická tráva, proměnilo se to na něco, co vypadalo spíš jako květinový záhonek než pole.

„Jů, to je ale krása, bude dobře, když to tak nějakou dobu nechám a pak to ukážu Myu.”

Všichni zemědělství zesměšňují, ale já si myslím, že to vypadá nádherně.

Taky existovala ozdoba jménem rámeček, zdá se, že se to dalo přidat k pořízeným fotkám. Jednoho dne si chci vyzdobit svůj vlastní obchod.

Pon. Ozvalo se mi v hlavě. To mě zkontaktovala Magi.

„Ano, tady Yun.”

„Ach, zbroj je hotová. Cloude to tu nechal spolu s lístkem.”

„Ach, tak si to vyzvednu, až ti donesu lektvary.”

„Dobře, budu čekat.”

No, co se týče Modrých lektvarů, ty můžu udělat okamžitě z receptu. Pokud to rozdělím na několik procesů, výsledek bude stejný a jediným rozdílem bude velká spotřeba MP. Ale výměnou za to se mi zvýší zásobárna Magické moci. Má to své výhody a nevýhody.

„Teď když mám hotovo, pojďme. 《Očarování》——Rychlost.”

Aktivoval jsem smysl [Nárůst rychlosti] a aplikoval na sebe očarování rychlosti, než jsem plnou rychlostí vyrazil k městu. Jak jsem za sebou zanechával žlutou čáru, během minut jsem dorazil do blízkosti centra k [Otevřenému Sezamu].

„Magi, ahoj.”

„Ano, ano. Vítej. Tady máš zbroj. A taky řekl, že se k tomu váže služba.”

Celý nervózní jsem obdržel zbroj přes tržní okno s Magi. Uvnitř byla poznámka.

CS No.6 Okrový Stvořitel [Svršek]

DEF+16 / dodatečný účinek: DEX bonus, Autooprava


„Jů, od toho mého starého se to liší jako nebe a dudy.”

„Správně. Ale nejúžasnější je ten účinek Kamene zemského ducha.”

Vzácný materiál dává vybavení dodatečný účinek, je to takzvaný zesilovací materiál, který dokáže vynést zvláštní účinky.

„Účinek tohoto kamene zemského ducha byla Autooprava. S tímhle účinkem bude vybavení pohlcovat MP, aby se automaticky vyspravilo. I když se naprosto zničí, dokud bude mít čas a MP, tak se spraví. To je napsáno na té poznámce.”

To je praktické. Když to poškodím, nebudu muset znovu platit za opravu.

„Aach, z toho mám radost. Takže si to okamžitě vyzkouším.”

Když jsem to vytáhl a prohlédl, vypadalo to jako plášť v černé a žlutohnědé barvě. Na ramenech měl velké průstřihy, takže celá ramena byla odhalená, a soustředil se na volnost pohybu. Na pár místech byly ozdoby vyrobené z kůže a zlatého kovu. Pochopil jsem, jak dobrý vkus Cloude měl.

Vnitřek byl jednoduchý, černý a odolný. Byl to pěkný pocit. Když jsem si to natáhl, vnitřek byl skrytý. I když jsem řekl, že to je kožený plášť, nebyl moc dlouhý. V tom nejlepším případě mi akorát kryl pozadí. Kolem pasu byl pásek, takže jsem si ho mohl upravit, aby mi seděl.

„Je to super. Líbí se mi to. Ale co znamená to CS v názvu?”

„Ach, to. Řemeslníci mohou volně měnit název předmětů, co vyrobí. V Cloudově případě když do názvu přidá svoje ID, znamená to, že tomu výrobku věří. Je to zkratka pro Cloudova série.”

„To je trapné.”

Tak nějak jsem z toho měl pocit, že to je limitovaná edice. No, to je jedno.

„Příště si to vyzvednu normálně od něj.”

„Přece jen je to trapné, že? A taky pokud mu příště budeš stát modelem, dá ti slevu. To bylo napsáno na té poznámce.”

Uuch, po téhle žádosti, abych mu stál modelem, z toho mám celkem špatný pocit. Ten chlápek je na stejné úrovni jako Gantz, s největší pravděpodobností mě navleče do nějakých divných šatů.

„Popřemýšlím o tom.”

„Správně. A taky... nic jiného tam není.”

„Aha. Tak teď k lektvarům.”

Vložil jsem Modré lektvary do tržního okna.

„Jeden Modrý lektvar za 500G, 50 kusů za 25kG. Za tři dny jsi hodně utržila. Nebudeš mít s trochou trpělivosti vlastní obchod?”

„Kdo ví? Jednou bych ho rád měl, ale no, hej.”

„Aha. Až na to dojde, budeš je prodávat sama. Bude mi tu smutno.”

„Tak se tady jednou za čas ukážu. Povídat si s tebou je přece jenom zábava, Magi.”

„Ah-ha, snažíš se, abych se do tebe zamilovala?”

„Nežertuj. Je to pravda. Taky spolu můžeme mluvit jako kolegové řemeslníci, ne?”

Jak jsem se usmál, Magi překvapením doširoka otevřela oči a okamžitě zareagovala vlastním úsměvem.

„Hovor mezi kolegy řemeslníky. To zní lákavě. No, až na to dojde, byla bych ráda, kdybys byla ochotná mi sem doručit nějaké lektvary.”

„Tak na oplátku si z tohohle obchodu pořídím nějaký suvenýr.”

Bavili jsme se mluvením o časech, co ještě nenastaly.

„Takže se pokusím vyrobit něco s obranným bonusem.”

„Hm? Zase jdeš něco vyrábět? Tvoje DEX se od minula zvedlo, takže se ti to možná podaří.”

„Předtím vyrazím na lov. Nevím, jaký účinek bude mít ta nová statistika.”

„Hmm. Až to zjistíš, dej mi vědět.”

„Jasně.”

Po tomhle jsem vyrazil z města a zamířil na východ.

Goblini a Velcí divočáci, uprostřed oblasti, kde se nacházeli Slizové, se objevovali dva další netvoři, Drtiví ptáci a Šedé krysy. Co se týče jejich levelu, odpovídali Pásovcům a Kamenným krabům, ale byli rychlejší a měli nižší obranu.

Ve vzduchu kroužil Drtivý pták. Když jsem se přiblížil na konkrétní vzdálenost, zakrákali a zaútočili na mě. Myu čekala, až se k ní nepřítel přiblížil, aby ho mohla seknout mečem. I když se vrhl ke mně, ohlásil svůj útok předem a nahlas a bylo snadné jej zaregistrovat.

Šedá krysa byla jenom velká krysa. Vůbec nebyla roztomilá. Byla velká jako malý pes. Pokud jsem se k ní nepřiblížil, neútočila. Je to netvor, co reagoval na krátkou vzdálenost.

Mým dnešním cílem byli ptáci.

Z dálky jsem zamířil na Drtivého ptáka letícího ve vzduchu. Moje útočná síla nebyla vysoká, ale ani jejich HP nebylo vysoké. Když jsem po něm střelil, všiml si mě. A než se ke mně přiblížil, vystřelil jsem tři šípy, takže spadl k zemi.

Přesnost mého luku nebyla tak nízká jako u ostatních, ale teď to bylo jiné než dřív.

Mířil jsem bez námahy. No ano, dokážu svobodně zamířit na místo, které si sám zvolím.

Vlastně když jsem trefil křídla ptáka, narušilo to jeho let a vedlo to k jeho zničení.

Jenom jsem si změnil zbroj a už je v tom takový rozdíl.

A zjistil jsem, že když mířím na specifické části ptáka, je tam významný rozdíl v utržené škodě.

Konkrétně pokud se mu trefím do hlavy, pak je to dozajista kritický úder. Střelou do obou křídel jsem narušil jeho let.

„Aha. Škoda je také závislá na tom, kde ho zasáhnu. Také se zdá, že luk úzce souvisí s DEX.”

Souvislost mezi lukem a obratností (DEX).

Díky bonusu DEX ze zbroje vzrostla přesnost. To znamenalo, že lučištníkům se pomocí DEX zlepšovala přesnost.

Lučištníci byli dřív otrávení kvůli poměru náklad-výkonnost, přesnosti a dostřelu.

Co se týče dostřelu, to závisí na ATK. Co se týče přesnosti, to závisí na DEX.

Poměr náklad-výkonnost souvisel s hráčovou schopností spravovat vlastní finance.

Zatímco je pravda, že v téhle hře jsou schopnosti hráče nezbytné, neznamená to, že tu není žádná výpomoc. Něco jako šermířova asistence pohybu a mágovo navádění.

Jinými slovy i luk má svou vlastní asistenci, ale všichni se příliš zabývali dostřelem a nevšimli si korekce přesnosti.

„Jinými slovy to jsou tupci. A jelikož já jsem řemeslník, moje DEX je vysoká. Taková ironie. K tomuhle mě vedlo to, že jsem si vzal Smysly na houby.”

Dřív se můj level moc nezvyšoval, ale jak jsem dál cvičil ve všem, moje DEX se zvýšila a korigovalo to i moji přesnost. To byla moje hypotéza.

To znamenalo, že pokud naschvál snížím DEX, sníží se moje přesnost a výměnou za to se bude mé DEX a korekce dále navyšovat.

Oblékl jsem si znovu začátečnickou zbroj a odstranil všechny Smysly, co by mohly mít nějakou spojitost s DEX.

Nemyslel jsem si, že bych dokázal sestřelit ptáky bez [Jestřábího zraku]. Teď budu věřit v level luku a zastřelím je.

Šíp letěl 10 metrů. Neletěl ani půl obvyklé vzdálenosti s plným rozložením Smyslů. Na havrana to nedosáhlo a po parabolické trajektorii spadl dolů. Zasáhl krysu, co se svíjela na zemi.

„Aa...”

Se šípem zabodnutým na hřbetě ke mně naštvaně vyrazila, aby mě napadla.

Spěšně jsem vytáhl šíp a zamířil, ale vůbec jsem se netrefil. Aktivovat Smysly a vyměnit vybavení trvalo příliš dlouho a krysa zkrátila vzdálenost mezi námi. Jelikož jsem deaktivoval [Nárůst rychlosti] a [Očarování], i kdybych utekl, stejně by mě dohnala.

Dostal jsem se do boje na blízko a kvůli jediné kryse jsem umřel a vrátil se do města.

„Au... umírání je překvapivě bolestné. Už je to dlouho, co jsem utržil nějaké zranění, co?”

Posledně to bylo první den, co hra začala. Ačkoli jsem do teď vyráběl a střílel z dálky, možná jsem s tím experimentováním se Smysly zašel příliš daleko.

Vrátilo mě to na centrální náměstí Prvního města.

S uvážením počáteční rychlosti býložravců jsem pravděpodobně dokázal, že pokud je DEX příliš nízká, nepřítel je možná naprogramovaný tak, aby se šípům vyhnul.

Postavil jsem se a upravil si vybavení.

Kvůli penále ze smrti jsem měl nudný volný čas. To není dobré. Pořád jsem měl čas.

„Možná se odhlásím a půjdu nakoupit. Co kdybych na večeři uvařil čínu?”

Pro dnešek jsem řemeslnictví vzdal a poslušně jsem se odhlásil.
-----------------------------------------------

~ To je tak, když někdo přehnaně experimentuje. ~
~ Příští kapitola bude o výrobě! ~


Hlavní stránka novely
Seznam postav


<Předchozí>...<Následující>

5 komentářů: